اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

ارسال ۱۱۰۰ اثر به جشنواره مطبوعات و رسانه آیات/ برگزاری اختتامیه در ماه رمضان

چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات که از بهمن‏‌ماه سال گذشته آغاز به کار کرده بود، با دریافت بیش از ۱۱۰۰ اثر از شرکت‏‌کنندگان به کار خود پایان داده و از امروز وارد مرحله داوری می‌‏شود.

ارسال ۱۱۰۰ اثر به جشنواره مطبوعات و رسانه آیات/ برگزاری اختتامیه در ماه رمضان

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات که از بهمن‏‌ماه سال گذشته آغاز به کار کرده بود، با دریافت بیش از هزار و ۱۰۰ اثر از شرکت‏‌کنندگان به کار خود پایان داد و از امروز وارد مرحله داوری می‌‏شود.

ارسال ۱۱۰۰ اثر به جشنواره امسال

جواد نصیری، دبیر چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات، در گفت‌وگو با فارس با بیان این مطلب گفت: با تلاشی که در دبیرخانه و استان میزبان یعنی اداره‏ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان انجام گرفت، موفق شدیم رکورد دریافت آثار در جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات را جابجا کنیم و بدین ترتیب تعداد هزار و ۱۰۰ اثر دریافت شد که در مقایسه با دوره‌های قبل جشنواره یک موفقیت محسوب می‏‌شود.

مهلت ارسال به پایان رسیده و فقط امکان ویرایش آثار وجود دارد

وی ادامه داد: از زمان اعلام فراخوان برای حضور علاقه‌‏مندان و به ویژه همکاران مطبوعاتی، خبرگزاری‌‏ها و دیگر رسانه‌‏ها در این جشنواره و با تمدید مهلت ارسال آثار، در حال حاضر سامانه ورودی توسط گروه فنی بسته شده و صرفاً امکان ویرایش برخی نقص‌‏ها با هماهنگی دبیرخانه وجود دارد. به صورت روزانه از طریق سامانه جشنواره با شرکت‏‌کنندگان در تماس بودیم و نکات احتمالی از نقص‌‏ها و ارسال اشتباه آثار در بخش‏‌های مختلف را تذکر می‏‌دادیم که در مرحله داوری کمترین ایراد را داشته باشیم.

برگزاری جشنواره در ۱۲ رشته

وی ضمن تشکر و قدردانی از همه سازمان‌‏ها، رسانه‌‏ها و افرادی که در این حوزه به کمک جشنواره آمدند، افزود: بیش از هزار و صد اثر در ۱۲ رشته این جشنواره شامل شش رشته بخش اصلی و شش رشته بخش ویژه که برای اولین‌بار در این جشنواره برگزار شد. دریافت شده است که به نظرم برای یک جشنواره کاملاً تخصصی با موضوع قرآن کریم، عدد بسیار خوبی ارزیابی می‏‌شود.

دبیر چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات گفت: کار داوری آثار نیز در همین سامانه جشنواره انجام می‌شود و تمام شرکت‏‌کنندگان می‏‌توانند از طریق رمز عبور خود هر لحظه نتایج داوری را دنبال کنند. همچنین داوران همگی از اساتید ب‏نام حوزه مطبوعات و رسانه هستند و در هر رشته یک داور مجزا کار بررسی آثار را انجام می‏‌دهد، همچنین در بخش ویژه جشنواره نیز (حوزه تولیدات چند رسانه‏‌ای) داوران با تجربه‌‏ای کار ارزیابی آثار را انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: برای اینکه داوران محترم در زمان بررسی آثار، کار خود را با نظر آزاد و بدون فشار به انجام برسانند ما از اعلام اسامی آن‏ها خودداری کردیم و همین‌طور در سامانه نیز داوران هنگام بررسی آثار، نام صاحب اثر را نمی‌‏بینند و فقط یک کد سیستمی برای آن‏ها نمایان می‏‌شود.

اختتامیه در ماه رمضان و به صورت مجازی برگزار می‌شود

دبیر چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات در پایان درباره مراسم اختتامیه جشنواره نیز گفت: با توجه به شرایط قرمز شیوع کرونا در اغلب نقاط کشور و ممنوعیت برگزاری هرگونه برنامه و مراسم، با نظر مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصمیم گرفتیم برنامه اختتامیه را در قالب یک فایل تصویری کوتاه شامل ارائه گزارش عملکرد جشنواره و معرفی نفرات برگزیده، تولید و در موعد مشخص که در همین ماه مبارک رمضان است، منتشر کنیم.

جوایز جشنواره

همچنین جوایز درنظر گرفته برای نفرات اول هر رشته بخش اصلی شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۴۰ میلیون ریال، نفرات دوم هر رشته بخش اصلی، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۳۰ میلیون ریال، نفرات سوم هر رشته بخش اصلی، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال و نیز نفرات برتر بخش ویژه، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۵۰ میلیون ریال است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول