اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اختصاص اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریالی مدیریت بحران برای سد مخزنی هراز

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: از بخش مدیریت بحران طی سال گذشته مبلغ حدود ۶۰۰ میلیارد ریال را به این پروژه اختصاص دادیم تا کمک حال پیشرفت فیزیکی باشد.

اختصاص اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریالی مدیریت بحران برای سد مخزنی هراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، اسماعیل نجار بعد از ظهر امروز در بازدید از عملیات عمرانی سد مخزنی هراز، اظهار کرد: سد مخزنی هراز یکی از مهمترین پروژه‌های عمرانی در ورود به شمال کشور از مسیر شهرستان آمل است.

وی با اشاره به تغییر اقلیم و اثرات بسیار زیاد آن در دنیا و کشورمان ایران، افزود: حدود ۱۸ سال است که شاهد بروز خشک‌سالی در کشور هستیم هر چند در سال ۱۳۹۸ پرآبی خوبی را شاهد بودیم ولی امسال تقریبا در کشور با خشک‌سالی روبرو هستیم.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران با اعلام اینکه با کاهش قابل توجه بارندگی شاهد مشکلات فراوان و معضل آب به ویژه آب شرب و آب کشاورزی هستیم، تصریح کرد: با معضل آب در زمینه کشاورزی شاهد بروز مشکلاتی در روند تولید و امنیت غذایی خواهیم بود.

این مسؤول با اشاره به اینکه با تغییر اقلیم کشورمان دچار مشکل خواهد شد، بیان کرد: کاهش بالایی نسبت به سال گذشته در ریزش باران داشتیم و ایین مهم نشان از خشکسالی دارد، هر چند برای ادامه روزهای آینده بارندگی قابل توجهی پیش‌بینی نشده است.

نجار با اعلام اینکه در سال‌های نه چندان دور با تغییر اقلیم در گیلان و مازندران برف بسیار سنگین داشتیم و اهمیت به آب همواره مورد توجه بوده است، ادامه داد: به ویژه آب شرب و آب کشاورزی که تأمین غذا تولید و اشتغال را به همراه دارد البته سد مخزنی هراز ردیف اعتباری خاص دارد و مشکل در بحث جاده دسترسی است.

وی با بیان اینکه از بخش مدیریت بحران طی سال گذشته مبلغ حدود ۶۰ میلیارد تومان را به این پروژه اختصاص دادیم تا کمک حال پیشرفت فیزیکی باشد، گفت: امروز بازدید خوبی از این پروژه داشتیم و پس از آنالیز لازم تصمیمات نهایی گرفته می‌شود.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به وجود ردیف لازم از سوی دولت برای سد مخزنی هراز، یادآور شد: شرکت آب منطقه‌ای مازندران نیز تلاش‌های زیادی از کانال‌های مختلف همانند تأمین اعتبار با فروش اموال طبق ماده ۵۶ دارد.

به گزارش فارس، اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران را یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران، علیرضا شریعت معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل، صدیقه حق‌شناس معاون عمرانی فرمانداری ویژه آمل، مسؤولان شهری و استانی همراه کردند.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول