اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تاکید رئیس‌جمهور عراق بر کاهش تنش در منطقه در دیدار با سفیر روسیه

رئیس‌جمهور عراق در گفت‌وگو با سفیر روسیه در بغداد بر ضرورت کاهش‌ تنش‌ها در منطقه و تبدیل عراق به محور تقویت امنیت و ثبات تاکید کرد.

تاکید رئیس‌جمهور عراق بر کاهش تنش در منطقه در دیدار با سفیر روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق، امروز (چهارشنبه - ۲۱ آوریل)، میزبان «ماکسیم ماکسیموف» سفیر روسیه در بغداد بود.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، در این دیدار که به مناسبت پایان ماموریت ماکسیموف در بغداد برگزار شد، رئیس‌جمهور عراق بر اهمیت کاهش تنش‌ها در منطقه و تبدیل عراق به محور تقویت امنیت و ثبات تاکید کرد.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری، صالح در کاخ السلام بغداد با ماکسیموف دیدار و با او درباره روابط دو جانبه بغداد - مسکو، راه‌های توسعه و گسترش افق‌های همکاری، اقدام مشترک در زمینه‌های مختلف در راستای منافع دو کشور رایزنی کرد.

در این دیدار، همچنین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام مشترک گفت‌وگو و بر ضرورت پایبندی به گفت‌وگو برای تقویت امنیت و صلح منطقه‌ای تاکید شد.

رئیس‌جمهور عراق همچنین بر ضرورت هم‌افزایی تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم، کاستن از تنش‌هایی که بر فرصت‌های توسعه و شکوفایی مردم منطقه تاثیر منفی می‌گذارد، اهمیت اقدام مشترک و عبور از مسائل مورد اختلاف و نیز تبدیل عراق به محور تقویت امنیت و صلح تاکید کرد.

سفیر روسیه نیز بر حمایت کشورش از ثبات عراق ، تقویت حاکمیت آن و تمایل برای تقویت ریشه‌های روابط میان دو طرف در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، هشتم آوریل جاری، رسما پایان ماموریت ماکسیموف را اعلام کرد و طی حکمی جداگانه، «ایلبروس کوتراچف» را که پیشتر معاون سفیر روسیه در سوریه بود، به عنوان سفیر جدید روسیه در عراق تعیین کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول