اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تقابل بلک‌جک‌های روسیه با جنگنده‌های اف-16 ناتو بر فراز دریای سیاه

ناتو از تقابل جنگنده‌های اف-16 خود با شماری از هواپیماهای نظامی روسیه بر فراز دریای سیاه و رهگیری آن‌ها خبر داد.

تقابل بلک‌جک‌های روسیه با جنگنده‌های اف-16 ناتو بر فراز دریای سیاه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها از تقابل بمب‌افکن‌ها و جنگنده‌های روسیه با جت‌های نظامی ناتو بر فراز دریای سیاه خبر دادند.

«وبگاه ناتو» در این زمینه نوشت که چند فروند جنگنده ناتو مستقر  در پایگاه  هوایی در استونی، لیتوانی و لهستان روز سه شنبه جنگنده‌ها و بمب افکن‌های روسیه را بر فراز دریای سیاه رهگیری کردند.

 ناتو مدعی شده که به محض رویت این هواپیماها  بر فراز دریای سیاه در صبح سه شنبه، جنگنده‌های ناتو با پرواز سریع موفق به شناسایی و رهگیری هواپیماهای  نظامی روسیه شدند.  ناتو نوع هواپیماهی نظامی روسیه را دو فروند بمب‌افکن راهبردی «توپولف-160 بلک جک» و جنگنده‌های «سوخو-27» و «سوخو-35» و هواپیماهای هشدار سریع «ای-50» اعلام کرد.

 ناتوم افزوده که بمب افکن‌های روسیه مطابق با معیارهای هوانوردی در حریم هوایی بین‌المللی بر فراز دریای سیاه در حال پرواز بودند. نوع جنگنده‌های ناتو«اف-16» ذکر شده است.

این در حالی است که همزمان با تقویت مواضع نظامی روسیه در مرز با اوکراین، نیروی هوایی آمریکا شماری از جنگنده‌ها و هواپیمای لجستیکی خود را عازم لهستان کرد.

به نوشته وبگاه «نیروی هوایی آمریکا» واشنگتن در تحرک نظامی تازه جنگنده‌های «اف-15»،«اف-16» و هواپیماهای «سی-130» خود را برای رزمایش عازم لهستان کرد. این هواپیماها از پایگاه‌های هوایی آمریکا از آلمان و انگلیس عازم پایگاه هوایی «لاسک» در لهستان شدند.

«جان کربی»سخنگوی پنتاگون نیز دوشنبه با اشاره به تقویت مواضع روسیه در مرزهای خود گفت، این افزایش بنیه نظامی به یقین بزرگتر از سال 2014 و الحاق کریمه به روسیه است. کربی مدعی شد که این رزمایش هوایی در لهستان اقدامی عادی است.  

اوکراینی‌ها هفته گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش‌بس در شرق اوکراین را نقض می‌کنند. کی‌یف چندی پیش کمک‌ نظامی چند صد میلیون دلاری از آمریکا شامل خودروهای زرهی، پهپاد و موشک‌های ضد تانک دریافت کرده و مشغول انباشت آنها در نزدیکی مرز روسیه است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول