اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

فیلم | روایتی متفاوت از یاری‌رسانی بسیج دانشجویی به کشاورزان

در حالی که وعده‌های مسئولان برای حل مشکلات کشاورزان محقق نشده، قرارگاه جهش تولید بسیج دانشجویی با کمک قرارگاه محرومیت زدایی سپاه تهران به یاری کشاورزان کرمانی شتافتند و اقدامات قابل توجهی را برای حل مشکلات آنان انجام دادند.

فیلم | روایتی متفاوت از یاری‌رسانی بسیج دانشجویی به کشاورزان

حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، یکی از مشکلات کشاورزان در کشور ما با آن درگیر هستند، وجود دلالانی است که محصولات کشاورزی را با قیمت پایین از کشاورزان می خرند و با چندین برابر قیمت می فروشند، این اقدام موجب می شود که سود زحمات کشاورزان در جیب کسانی برود که زحمتی برای به ثمر نشستن محصولات کشاورزی نکشیده اند و از سویی هم این امر موجب می شود محصولات کشاورزی با قیمت بالاتری به دست مردم برسد.

در همین راستا دانشجویان بسیجی امسال به این زمینه ورود کرد و برای از بین بردن مشکل دست به کار شد تا کشاورز کمترین ضرر را متحمل شود.

دانشجویان بسیجی، در اولین قدم، مشکل کشاورزان کرمان را مورد بررسی قرار داده و برای حل مشکل دست به اقدام عملی زدند.

رضا اسماعیل کاخ مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان کرمان درباره این اقدام دانشجویان بسیجی در این استان می گوید: ما در این باره از طریق سازمان بسیج دانشجویی کشور با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه تهران رایزنی کردیم و تعداد شش دستگاه تریلی در اختیار استان جهت جابجایی محصول پیاز جنوب کرمان قرار گرفت.

 

 

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان کرمان تاکید می کند: یک دستگاه تریلی به روستا اسماعیل آباد جیرفت، سه دستگاه به شهرستان منوجان و دو دستگاه به شهرستان کهنوج فرستاده شد و محصولات جهت ارسال به تهران بارگیری شدند و کشاورزان نیز در این زمینه راضی بودند.

وی تاکید می کند: در حال رایزنی هستیم تا از طریق خیرین بتوانیم تریلی از سایر استان ها گرفته و محصول پیاز جنوب را به سایر نقاط ارسال کنیم، در خصوص سرمایه در گردش هم رایزنی هایی انجام داده ایم تا بتوانیم اعتباری را تزریق و در جهت خرید محصولات و فروش آن به خریدار اقدام کنیم.

 

 

وی ادامه می دهد: انتظار داریم که مردم نیز در این راستا ورود کنند چرا که با این رویکرد می توانیم شعار سال را تحقق دهیم، چنانچه سرمایه در گردش را بتوانیم افزایش دهیم، می توانیم مشکل جنوب را حل کنیم.

به گزارش فارس، از اقدام بسیج دانشجویی برای حل مشکلات کشاورزان مستندی با نام « از نفس افتاده» تهیه شده است.

این مستند که روایتی است متفاوت از یاری رسانی قرارگاه جهش تولید بسیج دانشجویی به کشاورزان جنوب استان کرمان، را در ادامه مشاهده کنید:

 

 

گفتنی است، این اقدام قابل توجه بسیج دانشجویی در حالی صورت گرفت که وعده مسئولان برای حل مشکل، محقق نشده بود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول