اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

وقتی کتاب سوغات می‌شود

خلاقیت طلاب و مبلغین حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) خواهران شهرستان خفر، پای کتاب را به روستاهای این شهرستان باز کرد.

وقتی کتاب سوغات می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کتاب همان یار مهربانی است که می‌تواند همدم تنهایی، بهترین دوست و مشاور و راهنما و در نهایت بهترین هدیه باشد.

شیوه‌های تبلیغی طلاب و فعالیت‌های فرهنگی و جهادی را که بررسی می‌کنیم، بسیاری از افراد در این عرصه روش‌های نو و تازه و خلاقانه‌ای را ایجاد کرده‌اند که هر کدام به عنوان یک الگو و سرمشق، تاثیری چندبعدی دارد و عمق فعالیت‌های جهادی و خالصانه را بیشتر و ریشه الفت با مردم را قویتر می‌کند.

یکی از نمونه‌هایی که در نوع خود بی نظیر و بسیار زیبا است، طرح کار با کودک است که توسط طلاب مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) شهرستان خفر، با برنامه ریزی و هدف‌گذاری مشخص، در روستاهای این شهرستان در حال انجام است.

برنامه‌ریزی‌ اولیه با حضور مسؤولان حوزه علمیه خواهران شهرستان خفر و دعوت و نظرخواهی از کارشناسان حوزه کودک انجام گرفت و مقرر شد طرح کار باکودک در ۱۵ روستای شهرستان خفر با حضور طلبه و مشارکت ۱۵۰ کودک آغاز شود.

با همت طلاب و همکاری و استقبال مردم طرح کلید می‌خورد و طبق برنامه، مبلغین در روستاها حضور پیدا می‌کنند و به هر روستا ۱۰ کتاب و ۱۰۰ کاربرگ  که شامل سوالاتی از کتاب‌های موجود است داده می‌شود.

کتاب‌ها و کاربرگها توسط مبلغین بین کودکان توزیع می‌شود و رسم دلبری با کتاب رسماً شروع می‌شود. دیدارها هفتگی است، از شهر و شلوغی دل می‌کنند و با اشتیاق راهی روستاها می‌شوند.

 هر هفته در زمان مشخص هر طلبه با تجربه تازه‌ای که از دیگر دوستانش گرفته‌ است، به روستای عرصه خدمتش می‌رود و در کنار قصه‌خوانی درس‌های زندگی هم به کودکان تزریق می‌شود.

کودکانه و در کنار هم، قصه می‌خوانند بعد از اتمام گعده و وقتی قصه به سر می‌رسد، بدون توجه به کلاغ‌ها، کاربرگ‌ها با احساس مسئولیت فراوان، توسط بچه‌های کتابخوان تکمیل می‌شود و هر مبلغ کاربرگ‌ها را همراه با گزارش کار، برای  معاون فرهنگی ارسال می‌کند.

این طلاب که قبل از اعزام، آموزش‌های لازم را دیده‌اند، این شیوه تبلیغ را علاوه بر خدمت نوعی نشاط درونی می‌دانند و می‌گویند: از شروع دوره و پس از ارتباط گیری با کودکان و حضور در فضای روستا، حس تازه‌ای برایشان ایجاد کرده و علاوه بر احساس مفید بودن، این شیوه تبلیغ را بسیار موثر و نافذ می‌دانند.

نیاکان معاونت فرهنگی حوزه فاطمةالزهرا(س) خفر نیز از عملکرد طلاب ابراز رضایت می‌کند و امیدوار است با حمایت‌های بیشتر، این طرح فراگیر شود، تا کتاب به عنوان عضوی ثابت در خانواده‌ها جا باز کند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول