اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار مجدد روسیه به ترکیه درباره فروش پهپاد به اوکراین

یک مقام ارشد دولت روسیه از احتمال تجدید نظر در همکاری نظامی با ترکیه در صورت فروش پهپادهای ساخت این کشور به اوکراین خبر داد.

هشدار مجدد روسیه به ترکیه درباره فروش پهپاد  به اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، معاون نخست وزیر روسیه چهارشنبه پس از سخنرانی سالانه رئیس جمهور این کشور در مجلس فدرال، از بررسی همکاری نظامی و فنی با ترکیه در صورت ارسال پهپادهای ساخت ترکیه به اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «یوری بوریسوف» معاون نخست وزیر روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران ، در پاسخ به این سئوال که اگر آنکارا هواپیماهای بدون سرنشین را به اوکراین تحویل دهد ، روسیه همکاری نظامی-فنی خود را با ترکیه متوقف خواهد کرد ،  گفت، ما به طور خاص هر مورد بررسی خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، رسانه‌های ترکیه در روزهای گذشته مدعی شدند که آنکارا آماده فروش سلاح و هواپیماهای بدون سرنشین خود به همه کشورها از جمله اوکراین است.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه مورخ 12 آوریل در مورد فروش پهپادی ساخت ترکیه به به کی‌یف گفت که  به آنکارا هشدار داد. در سال 2019 ، اوکراین  چند فروند هواپیماهای بدون سرنشین «بیرقدار» ترکیه را خریداری کرد. اوکراین بعدا اعلام کرد که علاقه‌مند به تولید مشترک هواپیماهای بدون سرنشین بیرقدار در اوکراین است و ارتش اوکراین قصد دارد 48 پهپاد از این نوع را خریداری کند.

هواپیمای بدون سرنشین بیرقدار اخیرا قابلیت خود را را در درگیری ارمنستان و جمهوری آذربایجان در قره باغ کوهستانی نشان داد. این پهپاد که توسط نیروهای جمهوری آذربایجانی مورد استفاده قرار گرفت  شماری از مواضع ارمنستان به ویژه خودروهای زرهی و سامانه های ضدهوایی این کشور را منهدم کرد.

چندی قبل  رسانه‌ها گزارش دادند که ارتش اوکراین برای اولین بار از پهپاد ترکیه‌ای «بیرقدار تی بی-2» برای ماموریت شناسایی در منطقه «دونباس» استفاده کرد.این پرواز در تاریخ 9 آوریل 2021 انجام و از سوی وزارت دفاع اوکراین تایید شده است.  نیروی هوایی اوکراین با تمام هواپیماهای جنگنده خود که مربوط به دوران اتحاد جماهیر شوروی است، به تجهیزات پیشرفته نیاز مبرم دارد. در جریان الحاق کریمه به روسیه در سال 2014، این کشور 45 فروند از جنگنده‌های «میگ-29 »خود را از دست داد. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول