اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عربستان سعودی 80 نیروی امنیتی زن در حرم مکی مستقر کرد

عربستان سعودی به بهانه آنچه حفظ امنیت و کمک به زائران زن در اطراف خانه خدا خوانده شده است، 80 نیروی امنیتی زن را در حرم مکی مستقر کرد.

عربستان سعودی 80 نیروی امنیتی زن در حرم مکی مستقر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ۸۰ سرباز زن برای نخستین بار در عربستان سعودی  به جمع  نیروهای امنیتی در حرم مکی پیوستند؛ اتفاقی که تا پیش از این در این کشور ممنوع بوده است.

دستگاه امنیت عمومی عربستان سعودی در اکتبر سال گذشته اعلام کرده بود که ۱۴۸ نفر از سربازان زن دوره سوم آموزشی خود را  پس از سه ماه گذرانده‌اند و برای پیوستن به نیروهای ویژه امنیت حج و عمره آماده می‌شوند.

پایگاه خبری العربیه عربستان سعودی نیز گزارش داد که نیروهای حج و عمره عربستان سعودی برای نخستین بار ۸۰ سرباز زن را به منظور حفظ امنیت و ساماندهی و نظم دهی به حضور زائران و عمره گزاران در حرم مکی به خدمت گرفته اند.

غیداء بکر، یکی از این سربازان زن عربستانی است که در گفت‌وگو با العربیه تاکید می‌کند که ماموریت اصلی سربازان زن مستقر در مسجد الحرام و اطراف خانه خدا ماموریت امنیتی است و در کنار آن به مسائل مربوط به ارائه کمک و خدمات به زائران و توجه به رعایت دستور العمل‌های پیشگیرانه در برابر کرونا و نظم دهی به حضور زائران در محل طواف و صحن‌های مسجد الحرام نیز می‌پردازند.

منی الزهرانی نیز یکی دیگر از این سربازان زن مستقر در مسجد الحرام است که می‌گوید خود و همکارانش آموزش‌های نظامی لازم را در شهر ریاض گذرانده اند تا برای رسیدگی به همه موارد امنیتی و زیر نظر گرفتن تخلفات آماده باشیم.

این در حالی است که انتشار تصاویر و ویدئوهایی از حضور این سربازان زن در حرم مکی در شبکه‌های اجتماعی با انتقاد بخشی از کاربران روبه رو شده است که حضور نیروی امنیتی زن در حرم مکی را نامناسب می‌دانند.

عربستان سعودی همچنین در ادامه سیاست‌هایی که ولی‌عهد این کشور نام آن را اصلاحات اجتماعی گذاشته، قرار است به زنان این کشور اجازه عضویت در ارتش و نیروهای مسلح را بدهد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول