اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دلیل فضاسازی آمریکا علیه توافق ایران و چین/از ظرفیت کشورهای شرقی در سال‌های اخیر غافل بودیم

نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: آمریکا که در برجام ما را در یک جاده یکطرفه رو بن‌بست قرار داده بود و ما را در ابعاد مختلف تحت فشار قرار می‌داد، طبیعی است که از توافق ایران و چین عصبانی باشد و علیه آن فضاسازی کند.

دلیل فضاسازی آمریکا علیه توافق ایران و چین/از ظرفیت کشورهای شرقی در سال‌های اخیر غافل بودیم

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به توافق ایران و چین گفت: ما در سالهای گذشته ظرفیت‌های کشور را به ویژه با روابط خارجی هدر دادیم و از ارتباط با کشورهای مستقل در شرق غافل ماندیم. 

وی افزود: ما چند سال است که معطل برجامی هستیم که برای ما هیچ ثمری نداشت و مانند جاده یکطرفه رو به بن‌بستی بود که ما در آن تحت فشار بودیم.

وی اظهار داشت: برجام مجموعه وعده‌های از طرف غرب بود که اجرایی نشد و با وجود همه فضاسازی‌های دولت که می‌گفت اگر امضای برجام هر روز که به تأخیر بیفتد میلیاردها دلار کشور خسارت می‌بیند ما از برجام ثمری ندیدیم.

ارکانی خاطرنشان کرد: برجام همانند یک جاده یکطرفه‌ رو به بن‌بستی بود که آمریکا و غرب همه جوره در آن به ما فشار می‌آوردند و وقتی که ما یک گذرگاهی تحت عنوان یک توافق با چین پیدا کردیم طبیعی است که آنها از این توافقنامه عصبانی باشند و علیه آن فضاسازی کنند و بگویند که این توافقنامه به نفع ملت ایران نیست. 

وی افزود: واقعیت این است که ایران و چین هر دو به یکدیگر نیاز دارند. هم چین نیازمند منابع انرژی ماست و هم ما می‌خواهیم از خدمات چین در حوزه توسعه زیرساخت‌ها کمک به صنایع‌مان و همچنین انتقال تکنولوژی بهره‌مند شویم. 

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز چین جزو قدرتهای بزرگ اقتصادی جهان است و طبیعتا امضای توافقنامه با این کشور منافعی را برای ما به همراه دارد و ما می‌توانیم از طریق این کشور زمینه را برای انتقال تکنولوژی به کشورمان فراهم کنیم. 

ارکانی خاطرنشان کرد: طبیعی است آنهایی که به دنبال غرب هستند از توافق با چین عصبانی باشند. آنهایی که روزی با تی‌شرت آی‌لاو یواس‌آ در یک دستشان دلار بود و در دست دیگرشان هزارتومانی و می‌رقصیدند امروز باید پاسخگو باشند که چرا دلار 3 هزار تومانی در کشور به 24 هزار تومان رسیده است. 

وی ادامه داد: ‌از سوی دیگر کشورهای غربی که با ما توافق برجام را امضا کردند اما دارایی‌های بلوکه شده ما را آزاد نمی‌کردند و تحریم‌های بانکی و نفتی را برنمی‌داشتند حتی دست به تحریم دارویی علیه ملت ایران می‌زدند باید امروز پاسخگو باشند. 

وی در پایان گفت: البته طبیعی است که این کشورها عصبانی باشند چرا که با توافق با چین فشارها و تحریم‌های آنها کم‌اثر می‌شود و آنها را به اهدافشان در مورد ایران نمی‌رساند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول