اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تفاهم نامه شناسایی ساخت‌وسازهای غیرمجاز تهران رونمایی شد

تفاهم نامه بین استانداری تهران و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح برای پایش مکانی اراضی حوزه استان تهران همچنین جلوگیری و برخورد زود هنگام با ساخت‌وسازهای غیرمجاز رونمایی شد.

تفاهم نامه شناسایی  ساخت‌وسازهای غیرمجاز تهران رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، مرتضی زلب؛ ظهر چهارشنبه در استانداری تهران تفاهم نامه‌ای بین استانداری و سازمان جغرافیای ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر رصد و پایش اراضی حوزه استان تهران ایجاد شد.

امیر سرتیپ دوم مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در این باره گفت: این تفاهم نامه آغاز راهی است که سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح بر پایه ۱۰۰ سال تجربه تولید اطلاعات مکانی در کشور بتواند خدمات و محصولات خود را در حوزه اطلاعات مکانی وارد عرصه جدید همکاری با استانداری تهران و سایر استان‌ها کند.

وی گفت: با داده‌های در اختیار، می‌توانیم پایش مستمری را بر محیط جغرافیایی استان‌ها به ویژه استان تهران و تولید پایگاه اطلاعات جغرافیایی بر این مبنا، پردازش آن‌ها و ارائه تحلیل‌هایی که مبتنی بر اطلاعات مکان محور است، ارائه دهیم. این داده‌ها و اطلاعات در تصمیم گیری بهتر و مقابله سریع با کسانی که محیط زیست را تخریب می‌کنند یا ساخت‌وساز غیرمجاز دارند کمک کار مسؤولان خواهد بود.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح افزود: این آغاز راه است و نقطه مطلوب آن از نظر ما، ایجاد یک رصد خانه جغرافیایی است که بتواند به طور همزمان رخدادهای جغرافیایی استان و در گام‌های بعدی کشور را اطلاع رسانی کند.

فخری خاطر نشان کرد: در این پروژه از داده‌های ماهواره‌ای استفاده کنیم که درگام‌های بعدی عکس هوایی که به وسیله پهپاد، بالن و یا هواپیما گرفته خواهد شد به این داده‌ها اضافه می‌شود که به واسطه آنها پهنه‌های مسکونی و عرصه‌های منابع طبیعی مورد پایش قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/۶۷۰۷۸/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول