اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تشدید نظارت‌های کرونایی در خراسان رضوی/ میزان رعایت پروتکل‌ها در استان به ۶۵ درصد رسیده است

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر رعایت جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و اصناف، از تشدید نظارت‌های کرونایی در استان خبر داد.

تشدید نظارت‌های کرونایی در خراسان رضوی/ میزان رعایت پروتکل‌ها در استان به ۶۵ درصد رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در حاشیه جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خراسان رضوی اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده به ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان، میزان ابتلا، بستری و فوتی‌های کرونا در سطح استان در چند روز اخیر روند فزاینده و صعودی داشته است.

استاندار خراسان رضوی بابیان اینکه حدود ۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۵ شهرستان استان در وضعیت زرد قرار دارند، ادامه داد: بر اساس گزارشی که در این جلسه مطرح شد در روز گذشته حدود ۳۶۸ نفر مبتلا و ۲۶ نفر فوتی در استان داشته‌ایم که این آمار جای نگرانی دارد.

وی در خصوص برخی از مصوبات این جلسه خاطرنشان کرد: حساسیت لازم به‌منظور رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی از طریق رسانه‌ها و روابط عمومی دستگاه‌های استان باید به مردم منتقل شود.

معتمدیان با اشاره به عادی انگاری در رعایت پروتکل‌ها گفت: متأسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی به ۶۵ درصد رسیده، این در حالی است که برای رسیدن به یک شرایط متعادل این میزان باید حتماً به بالای ۹۰ درصد برسد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه از تشدید نظارت‌های کرونایی خبر داد و تصریح کرد: مقرر شد که گشت‌های مشترک نظارتی متشکل از نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، اصناف، بازرسی و مرکز بهداشت بر اجرای پروتکل‌ها نظارت دقیق‌تری داشته باشند.

وی متذکر شد: از اصناف انتظار می‌رود به‌غیراز مشاغل سطح یک که مجاز به فعالیت هستند برای حفظ سلامت مردم و خانواده‌های خودشان همراهی بیشتری بکنند تا بتوانیم این شرایط سخت را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول