اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سخنی با فرماندار تبریز / آقای مسوول! شهر رها شده را دریابید

فرماندار محترم تبریز! معلوم نیست شهروندان تبریزی با عملکرد این چنین شهرداری چه میزان متضررند، از ماجرای ساده‌ای چون بحران المان شهری که به رسانه‌های بیگانه راه یافت تا راکد ماندن پروژه‌های مهمی چون میدان آذربایجان و میارمیار و قص علی هذا.

سخنی با فرماندار تبریز /  آقای مسوول! شهر رها شده را دریابید

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شهر رها شده است. مترو تبریز با فرمان شهردار تبریز ناقص افتتاح شده است اما شورای شهر تبریز در بازی مدیریت شهری دنبال مقصر می‌گردد! 

باید به این 13 نفر کسی بگوید آقایان منتخب! طبق قوانین، قطاری که سیستم ایمنی آن موجود نیست را افتتاح نمی‌کنند و هر کسی دستور این کار را داده است،مسوولیتش پای اوست! 

خسارت بزرگ افتتاح ناقص مترو توسط شهردار تبریز نمونه بارزی از ناکارآمدی مدیریت شهری است که بدین شیوه تاکنون در کل کشور یافت نشده است. 

اگر در دیگر کلان‌شهرها بر تعداد واگن‌های قطار شهری افزوده می‌شود، در کارنامه مدیریتی شهری تبریز بر انهدام آن به خاطر افتتاح ناقص‌ ویترینی همت گمارده می‌شود، آنهم با وجود هشدارهای کارشناسان و رسانه‌ها از جمله فارس، برای عدم افتتاح ناقص میلیاردی که اینچنین به بودجه شهر تبریز آسیب زد.

بنا به گزارش‌های جلسه اخیر شورای شورای شهر تبریز، قطار شهری در حادثه 15 دی‌ماه  سال گذشته 490 هزار یورو معادل حدود 14 میلیارد تومان خسارت دیده است که البته این رقم مورد نیاز به بازسازی تخمین زده شده است نه برای خرید واگن جدید.

به گفته فرج محمد قلی‌زاده، عضو شورای شهر تبریز 14 میلیارد به صورت صحیح محاسبه نشده است در صورتی که قیمت یک واگن 38 تا 70 میلیارد تومان است و جالب اینکه شهردار تبریز در صحن شورا و چشم در چشم 13 نفر از اعضای شورای شهر در ادامه گفت‌وگوهای خود پیرامون قطار شهری خواسته است این موضوع را آنقدر کش ندهند که شهر متضرر شود!

فرماندار محترم تبریز! معلوم نیست شهروندان تبریزی با عملکرد این چنین شهرداری چه میزان متضررند، از ماجرای ساده‌ای چون بحران المان شهری که به رسانه‌های بیگانه راه یافت تا راکد ماندن پروژه‌های مهمی چون میدان آذربایجان و میارمیار و قص علی هذا.

 از طرفی علت اصلی این تضرر در شهر را مستقیما می‌توان تقصیر تک تک اعضای منفعل شورای شهر تبریز نیز عنوان کرد که ماحصل انتخاب و مماشات با مدیریت اینچنینی است و نظارت حلقه مفقوده اتفاقات عجیب!

نمونه بارز این مماشات، شرکت در افتتاح نمایشی افزودن ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز است که در وضعیت قرمز شهر آنهم نشستن تنگاتنگ کنار هم به عنوان مسوولان اتوبوسی است. اتوبوس تریبون یا جایگاه سخنرانی سیار شده که در نوع خود بی‌نظیر است!

حرکت نمایشی افتتاح 12 اتوبوس تازه خریداری شده در کنار خیل اتوبوس‌های خطوط بی.آر.تی که فعلا به خاطر کرونا تعطیل است یا این همه اتوبوس دو کابینه بی‌مصرف داشتیم که اکنون روح تازه‌ای به آنها دمیده‌ایم آنهم با ادعای بودجه 70 میلیارد تومان که در مقابل این همه رقم ناچیزی است. داستان جالبی که بر تمشک‌های زرین عملکرد مدیریت فعلی شهری و اعضای شورای شهر افزود.

عنوان 100 اتوبوس و مینی‌بوس خریداری شده و بازسازی شده، عنوان دهان پرکنی است که به غیر از 12 دستگاه آن، بقیه معلوم نیست در کدام کارگاه بازسازی شده‌اند و صدالبته تعویض فیلتر هوا و برخی قطعات کاربردی را نمی‌توان بازسازی اتوبوس قلمداد کرد.

مینی‌بوس‌هایی که در تصویر کلمه تبریز را در کنار هم رسم کرده‌اند، خنده‌دارتر و طنز ماجرای افتتاح اخیر را خلق کرده‌ است! این مینی‌بوس‌ها که برچسب ضدیخ 98 را هم با خود به یدک می‌کشند، در همان سال به صورت نمادین افتتاح شده‌اند و از آن سال تا به حال به خاطر عدم کارایی لازم در خطوط شهری در دست مدیریت شهر باد کرده و اکنون افتتاح پرشکوه دیگری را رقم زده‌اند. 

نشان به آن نشان که شهردار تبریز در حرکت ویترینی قابل توجهی در سال 98 اقدام به افتتاح چند دستگاه مینی‌بوس کرده بود و اکنون ضدیخ‌های ریخته شده پرده ویترین دیگری را رونمایی کرده است.

آقای فرماندار!در شهر رها شده تبریز اینچنین 12 دستگاه اتوبوس تازه خریداری شده را با عنوان « ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس خریداری و بازسازی شده به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اضافه شد»، جار می‌زنند و در همان سخنان وعده خرید 50 دستگاه دیگر را هم می‌دهند اما شهر تنها در بهت عدم رسیدگی به این همه ضرر و زیان، خود را بی‌صاحب و رها شده می‌داند!

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول