اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

۲ دوره ۳ ساله در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک/ پیش‌بینی ۱۵ سال تحصیلی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با ایجاد سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، در آینده به‌جای سخن گفتن از ۱۲ سال تحصیلی باید از ۱۵سال تحصیلی سخن به میان آورد.

۲ دوره ۳ ساله در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک/ پیش‌بینی ۱۵ سال تحصیلی

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در اولین نشست هیأت امنای «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک» که با حضور وزیر آموزش ‌و پرورش در ساختمان شهید رجایی این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: تأسیس «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک»، کار بسیار مهم و زیرساختی برای ارتقای فرهنگ اسلامی و نظام تعلیم و تربیت است.

وی افزود: دوره کودکی، مهم‌ترین دوره زیرساختی تعلیم و تربیت شخصیت انسان است که ما به بهانه «دوره کودکی»، به‌راحتی از آن عبور می‌کنیم.

عاملی تصریح کرد: تصور ما این است که کودکان، یادگیری قابل‌توجهی ندارند و توانمندی‌های لازم را دارا نیستند، درصورتی‌که بالاترین سطح یادگیری در سنین کودکی وجود دارد و هر چه از ابتدای تولد کودک می‌گذرد، ضریب دریافت‌ها کاهش می‌یابد، بنابراین دوره کودکی، «فرصت طلایی و بزرگ» برای تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: با ایجاد این سازمان، در ۲دوره سه‌ساله اول و سه‌ساله دوم، مسؤولیت خطیری بر عهده آموزش ‌و پرورش گذاشته‌ شده است. دوره ۳ساله اول، زمان تقویت خانواده‌ها، در شرایط پیچیده جامعه امروز است و دوره ۳ساله دوم موجب توسعه دایره آموزش رسمی کشور شده است؛ بنابراین با تشکیل این سازمان، در آینده به‌جای سخن گفتن از ۱۲ سال تحصیلی باید از ۱۵سال تحصیلی سخن به میان آورد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: هم آموزش و هم تربیت در این دوره بیشترین تأثیر را دارد و این موضوع توفیقی برای کسانی که بر این دوره تمرکز می‌کنند، است.

وی افزود: فضای مجازی، اکوسیستم تعلیم و تربیت را دچار تغییر کرده است، به‌طوری‌که در هیچ دوره‌ای از تاریخ بشر، در این شرایط قرار نگرفته‌ایم. افراد با استفاده از تلفن همراه متصل به فضای خانواده و یا جامعه می‌شوند و این روند تا زمان سالخوردگی و ناتوانی ادامه دارد.

عاملی گفت: امروزه فرهنگ جوامع درهم‌تنیده شده و بنگاه‌های ضد تعلیم و تربیت نیز همواره فعال هستند و دوران کودکی فرزندان ما را نشانه رفتند.

وی توانمندسازی را از وظایف نظام تعلیم و تربیت برشمرد و تصریح کرد: تقویت قدرت تشخیص و تقویت تعلیم و تربیت کودک از وظایف آموزش ‌و پرورش است تا بتواند در فضای آشفته فرهنگی، مسیری که تضمین‌کننده سلامت، سعادت و عزت کودکان است را طی کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در شرایط کنونی، تعداد متخصصین تعلیم و تربیت کودک کافی نیست و تمرکز بر تربیت‌ معلم کودک امری ضروری است؛ بنابراین باید در موضوع منابع انسانی تمرکز بیشتری داشته باشیم.

وی بر رعایت استانداردهای لازم در بخش خصوصی تأکید و عنوان کرد: تأسیس «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک» وامدار اراده رهبر معظم انقلاب است؛ ایشان برای تشکیل این سازمان، دستور مستقیم دادند و بر تشکیل یک نظام یکپارچه تأکید داشتند.

عاملی اظهار کرد: درخواست ما از دولت این است که بودجه بیشتری را برای تأسیس این سازمان تخصیص دهند.

وی در پایان گفت: این سازمان محصول تلاش همه‌جانبه تعدادی از نهادها است و امیدواریم تا قبل از پایان دولت این سازمان راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول