اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

سال سخت کشاورزان و دامداران خراسان‌جنوبی | وعده مسؤولین برای اختصاص ۱۲ هزار تن نهاده دامی

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امسال یک سال سخت برای کشاورزان و دامداران استان است، گفت: اگر تشکل‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی بخواهند علوفه وارد کنند، از آنان حمایت می‌کنیم.

سال سخت کشاورزان و دامداران خراسان‌جنوبی | وعده مسؤولین برای اختصاص ۱۲ هزار تن نهاده دامی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی، غلامرضا قوسی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: متوسط بارندگی در خراسان‌جنوبی حدود ۳۸ میلی‌متر بوده که این میزان کاهش بارندگی در استان بی‌سابقه است.

وی افزود: خشکسالی بر بخش کشاورزی و صنعت دام تأثیر مستقیم گذاشته است که با توجه به ظرفیت بالای اشتغال‌زایی این حوزه باید تدبیری برای رفع مشکلات دامداران و کشاورزان اندیشید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: برای رفع این مشکل همراه نمایندگان خراسان‌جنوبی در مجلس جلسه‌ای با مسؤولان و متولیان کشوری چون معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی و رئیس سامان امور عشایر کشور در این زمینه برگزار کردیم.

قوسی عنوان داشت: یکی از مصوبات این جلسه در اختیار قرار دادن ۶ هزار تن جو و ۶ هزار تن ذرت در مرحله اول به خراسان‌جنوبی بود.

وی اضافه کرد: همچنین تصویب شد که برای خرید علوفه و رفع مشکل نقدینگی تعاونی و تشکل‌های عشایری تسهیلات یک‌ساله و پنج‌ساله در اختیار تعاونی‌های عشایری قرار داده شود تا عشایر در این زمینه نیز مشکلی نداشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: ما در سه ماه پایان سال ۹۸ حداکثر میزان کنستانتره که به مصرف دام رسیده چهار هزار و ۵۰۰ تن بوده ولی در سه ماه سال ۹۹ به حدود ۹ هزار تن و در فروردین ۱۴ هزار تن رسیده است.

قوسی خاطرنشان ساخت: در خصوص اعطای تسهیلات کم‌بهره و اعتبارات بلاعوض به بهره‌برداران بخش کشاورزی در راستای جبران خسارت‌های خشکسالی وزیر جهاد کشاورزی در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ نامه‌ای به وزیر کشور نوشته‌اند که آن را پیگیری می‌کنیم.

وی عنوان داشت: پیش‌بینی ما این است که کل خسارت وارده به بخش کشاورزی در مرحله اول خشکسالی دو هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان است و هر چه قدر این خشکسالی ادامه یابد خسارت‌ها نیز افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امسال یک سال سخت برای کشاورزان و دامداران استان است، اضافه کرد: اگر تشکل‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی بخواهند علوفه وارد کنند، از آنان حمایت می‌کنیم.

قوسی گفت: خسارت وارده به بخش کشاورزی در مرحله اول خشکسالی دو هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان بوده که در حال افزایش است.

انتهای پیام/3403/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول