اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

آغاز طرح سامانه هوشمند ممیزی نوین املاک در شهرداری رشت

شهردار رشت با اشاره به ارائه برنامه شهرداری رشت در خصوص کاهش مراجعات فیزیکی مردمی به این نهاد گفت: آن چیزی که مردم را ناراحت می‌کند حضور فیزیکی مردم در ادارات از جمله شهرداری است، به این دلیل با اجرای برنامه‌هایی مثل سامانه هوشمند ممیزی نوین املاک، سعی در کاهش مراجعات حضوری مردم به شهرداری داریم.

آغاز طرح سامانه هوشمند ممیزی نوین املاک در شهرداری رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شهردار رشت ظهر امروز با حضور در دفتر خبرگزاری فارس گیلان با مدیر و هیئت تحریریه این خبرگزاری در گیلان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

سید محمد احمدی با تسلیت عروج شهادت‌گونه سردار محمدعلی حق‌بین اظهار کرد: سردار حق‌بین افتخار گیلان و جبهه مقاومت بود و با رشادت‌های این سردار سرافراز بسیاری از عملیات‌های داعش در سوریه و عراق با شکست مواجه شده و نبل و الزهرا با فرماندهی فرزند گیلان آزاد شد.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه در عدم ایجاد انفعال در جامعه گفت: از موضع انفعال در جامعه جلوگیری کنند زیرا یکی از مشکلات در کشور این است که افراد در جایگاه خود قرار ندارند.

شهردار رشت شهرداری‌ها را یک‌نهاد غیردولتی معرفی کرد و افزود: وظایف شهرداری در قانون مشخص و حاضر بر عملکرد آن‌هم‌ تعیین شد، شهرداری‌ها با توجه به شناسایی راه‌کارهای حل مشکلات، آن‌ را برطرف کنند.

احمدی با تأکید بر لزوم توجه به افزایش پیشرفت المان‌های شهری در رشت، تصریح کرد: مسؤولان نباید به مردم قول‌های واهی دهند زیرا انتظار مردم افزایش‌یافته و در صورت محقق نشدن وعده‌ها دیگر نمی‌توان مشکلات را رفع رجوع کرد لذا اقدامات مسؤولان و اعضا شورا برآیندش باید پیشرفت کشور شود.

وی با اذعان به اینکه شهردار باید بر اساس ظرفیت‌های موجود برنامه‌های خود را ارائه دهد، بیان کرد: برای حضور در شهرداری برنامه‌ای بر اساس ظرفیت‌های موجود شهر داشته و با این برنامه جلو رفته و از اعضا شورا خواستم عملکرد من را بر اساس همین برنامه بررسی کنند.

شهردار رشت با اشاره به برنامه کوتاه‌مدت خود برای شهر رشت، گفت: برای‌ پیشرفت شهر رشت با توجه به اتمام کار شورای پنجم در دو ماه آینده برنامه کوتاه‌مدت داشته و برای تحقق آن تلاش می‌کنم، ولی نباید برنامه‌ها با رفتن مدیر از بین برود زیرا مهم‌ترین ضربه‌ای که شهر و یک مجموعه می‌خورد عدم مدیریت یک پارچه است‌.

احمدی شهردار را کلیددار شهر معرفی کرد و افزود: شهردار باید کلیددار شهر بوده و پروژه‌های خود را به‌درستی انجام دهد ولی همواره در تحقق این مهم با موانع بسیار زیادی مواجه هستیم.

وی با اذعان به اینکه اجرای برخی از پروژه‌ها می‌تواند معضل ترافیک در جنوب و شمال شهر را برطرف کند، بیان کرد: ترافیک در مرکز شهر رشت به یک معضل بزرگ برای مردم مبدل شده و تمامی هم‌وطنان خواستار حل این مشکل هستند ولی علیرغم داشتن برنامه در خصوص رفع این مشکل ولی برخی از سازمان‌ها مقاومت کرده و کار ما را سخت می‌کنند لذا اگر قانون اصلاح شود این مشکلات برطرف می‌شود.

شهردار رشت، با تأکید بر اینکه چاره‌ای جزء سوزاندن زباله در استان‌های شمالی وجود ندارد، تصریح کرد: ساخت دستگاه زباله‌سوز یکی از مصوبات دولت دوم رئیس جمهورهای پیشین بوده و این دستگاه زباله‌سوز به برخی از استان‌های کشور اعطاشده و سهم گیلان ساخت یک دستگاه زباله‌سوز ۶۰۰ تنی بوده است ولی از سال ۹۲ تاکنون فقط ۲۵ درصد پیشرفت داشته است.

 احمدی با اشاره به ارائه برنامه شهرداری رشت در خصوص کاهش مراجعات فیزیکی مردمی به این نهاد گفت: آن چیزی که مردم را ناراحت می‌کند حضور فیزیکی مردم در ادارات از جمله شهرداری است، به این دلیل با در دست داشتن برنامه‌هایی مثل سامانه هوشمند ممیزی نوین املاک، سعی در کاهش مراجعات حضوری مردم به شهرداری داریم.

وی با انتقاد از خلاف‌سازی‌های بعضاً گسترده در رشت، بیان کرد: برخی افراد در زمین‌هایی با کاربری غیرمسکونی واحدهای مسکونی ساخته و به زیبایی شهر را به دلیل عدم مدیریت مهندسی خدشه واردشده است.

 

رسانه موظف به تبیین مطالبه‌گری درست است

مدیر خبرگزاری فارس گیلان نیز در این دیدار با تسلیت عروج ملکوتی سردار محمد حق‌بین اظهار کرد: حضور صمیمانه فرمانده فاتح در دفتر خبرگزاری فارس گیلان برای همیشه در اذهان هیئت تحریریه به یادگار مانده است.

ابراهیم افشاری به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، میان‌دوره‌ای مجلس در آستانه‌اشرفیه و شورای شهر و روستا در 28 خردادماه اشاره کرد و افزود: یکی از وظایف رسانه‌های انقلابی تبیین مطالبه گری درست و گفتمان سازی برای تحقق آن است که این مهم با شناخت از اوضاع فعلی کشور محقق می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید مطالبات ما امید و تحرک در جامعه ایجاد کند، بیان کرد: اینکه هم‌صدا با برخی افراد تنها به فریاد زدن پرداخته و سوار بر موج احساسات مسخ رسانه شویم، ثمره‌ای برای بهبود وضعیت ندارد و باید قائل به این مسئله باشیم که تزریق ناامیدی در کشور تنها موجبات شادمانی ضدانقلاب را فراهم می‌کند.

مدیر خبرگزاری فارس گیلان با اشاره به نقش مؤثر سامانه مطالبات مردمی فارس من در تحقق مطالبات مردمی گفت: مردم در سامانه مطالبات مردمی فارس من سردبیر خبرگزاری هستند و ما باید به‌عنوان خبرنگاران تا حصول نتیجه سوژه‌های ثبت‌شده آنان را پیگیری کنیم.

افشاری از رویکرد راهبرد نقطه زنی به‌عنوان مؤثرترین راهکار رسانه‌ای برای قرابت به مردم یادکرد و افزود: با رعایت موارد پنج‌گانه راهبرد نقطه زنی که به‌صورت مستقیم به ارتقای وضعیت معیشتی مردم اشاره دارد شاهد ارتباط حسنه دوسویه با مردم خواهیم بود.

وی با اشاره به برخی از مطالبات مردمی مرتبط به حوزه شهرداری گفت: متأسفانه تمرکز شهرداران باید علاوه بر امور محوله خود بر مدیریت برخی از خواسته‌های فراقانونی تعدادی از اعضای شوراهای شهر باشد که قطعاً این نوع از رفتار مدیریتی نتایج خوشایندی برای شهر به ارمغان نخواهد داشت که این ماجرا با نزدیکی به انتخابات شوراها شکل پررنگ‌تر و وسیع‌تری به خود می‌گیرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول