اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمله راکتی به کاروان تروریست‌های‌ آمریکایی در شرق سوریه

منابع محلی حاضر درشرق سوریه خبر دادند که یک کاروان وابسته به نظامیان تروریست آمریکایی، هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفته است.

حمله راکتی به کاروان تروریست‌های‌ آمریکایی در شرق سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع محلی حاضر در شرق سوریه از حمله به یک کاروان نظامی وابسته به نظامیان تروریست آمریکایی خبر دادند.

این منابع به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که این حمله راکتی بوده و توسط توسط افراد ناشناس صورت گرفته و پس از آن نیز درگیری با سلاح سبک انجام شده است.

منابع مذکور تأکید کردند که نظامیان آمریکایی هیچ آماری درباره تعداد عناصر کشته شده منتشر نکرده‌اند.

به گفته این منابع، این کاروان آمریکایی در جریان عبور از شهرک «البصیره» واقع در شرق استان دیرالزور، هدف این حملات قرار گرفت.

به گفته این منابع، شماری از عناصر کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که وابسته به آمریکا هستند نیز به بیمارستان‌های میدانی منتقل شدند.

منابع مذکور تصریح کردند، این عناصر نیز که محل حمله به کاروان نظامی آمریکا را محاصره کرده بودند، در جریان درگیری با افراد ناشناس زخمی شدند.

این در حالی است که عناصر وابسته به آمریکا، سراسر این منطقه را محاصره کرده و اجازه نمی‌دهند کسی وارد یا خارج شود. بالگردهای آمریکایی نیز در حال پرواز در این منطقه هستند.

خبرنگار اسپوتنیک از دیرالزور خبر داد، پس از این حمله، نظامیان آمریکایی در روستای «الکسار» -نزدیک به البصیره- عملیات هلی‌برن انجام دادند و «عبد المجید الغنام» امام جماعت مسجد الصفا در این شهرک و «ابوبلال» پیش نماز مسجد «الطعس» واقع در ورودی این شهرک را بازداشت کردند.

چند ساعت قبل این حمله، چند فرد ناشناس یک بسته انفجاری را در مسیر کاروان آمریکایی که به سمت میدان نفتی «العمر» در حرکت بود، منفجر کردند.

این حملات در حالی صورت گرفته است که ساکنان شرق و شمال شرق سوریه به شدت مخالف حضور آمریکا و عناصر وابسته به این کشور هستند؛ چرا که در برابر دیدگان این مردم، نفت و منابع نفتی این منطقه را غارت می‌کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول