اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

خطر کرونا در مکانیکی‌های کهگیلویه و بویراحمد/پی‌گیری ویژه 2 فضای درمانی توسط استاندار

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد کرونا پی‌گیر وضعیت 2 فضای درمانی در شهرهای دهدشت و لنده شد.

خطر کرونا در مکانیکی‌های کهگیلویه و بویراحمد/پی‌گیری ویژه 2 فضای درمانی توسط استاندار

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج پرویز یزدان پناه در نشست ستاد کرونا اظهار داشت: در خصوص بیمارستان باشت که ۱۵ روز پیش راه‌اندازی شده، می‌تواند از شهرهای همجوار بیماران را پذیرش کند.

وی گفت: اما تعداد مراجعه کنندگان به آن بسیار کم بوده و در یک روز تنها چهار بیمار به این بیمارستان مراجعه کردند که مجبور شدیم تعدادی از پرستاران خود را به دهدشت اعزام کنیم اما این بیمارستان از نظر نیرو و تجهیزات کمبودی ندارد.

محمدمهدی بانشی معاون بهداشتی هم در نشست ستاد کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری در استان تاکنون هفته‌ای کمتر از ۲ هزار و یا 1500 بازدید از اماکن نداشته‌ایم هر چند در ۱۴ ماه اخیر خستگی بر تن همکاران ما وجود دارد اما این بازدیدها کماکان به قوت خود باقی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به فعالیت برخی صنوف و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی آن‌ها اشاره کرد و گفت: برخی صنوف مثل تعمیرگاه‌ها و مکانیکی‌ها مشکل دارند که بازدید از آنها را دو برابر کردیم.

وی گفت: آن دسته از واحدهایی که زیر ۷۰ درصد رعایت می‌کنند مثل مکانیکی‌ها و پایانه‌ها بیشتر مورد بازدید قرار می‌گیرند.

این مسئول گفت: بازدید از ادارات را نیز در طول هفته اخیر داشته‌ایم که رعایت پروتکلها نسبت به گذشته در ادارات استان بسیار بهتر شده است.

پوران‌فر دیگر معاون دانشگاه علوم پزشکی استان در نشست اضطراری ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: به دستور رئیس دانشگاه یاسوج از بیمارستان دهدشت بازدید به عمل آوردیم تا کمبودهای آنجا مورد بررسی قرار گرفته و دستگاه‌های مورد نظر را خریداری کنیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کلینیک دهدشت را تا دوشنبه این هفته به صورت بهره‌برداری اولیه در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی گفت: در خصوص بستر درمانی لنده فقط وضعیت محوطه است که اعتبار نداشته و اعتباری برای آن گذاشته‌اند اما در خصوص تجهیزات آنجا هیچ مشکلی نداریم و دنبال تحویل آن از سوی بنیاد علوی هستیم.

استاندار نیز در ادامه اظهار کرد: باید از این دو فضا یعنی کلینیک دهدشت و بستر درمانی لنده استفاده بهینه‌ای شود و اگر کمبودی وجود دارد گزارش دهید تا آن را پیگیری کرده و برطرف شود لازم است که هماهنگی های لازم انجام شود و هر کجا که نیاز به مکاتبه باشد انجام می‌دهیم تا این دو فضای خوب کلینیک دهدشت و بستر درمانی لنده را وارد مدار کنیم چرا که دو فضای نوساز و مرتب هستند و در ادامه روزهای سخت نیاز استان است.

پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی در ادامه اظهارات استاندار گفت: آنجا پزشک نداریم چرا که پزشک عفونی مورد نیاز است و نمی‌توان آن را راه‌اندازی کرد  نیرو هم می‌خواهد اما می‌توانیم کلینیک را برای بیماران چرام و دهدشت تجهیز کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول