اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

ضرورت فرهنگ‌سازی 2 رفتار اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس شورای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد از ضرورت فرهنگ‌سازی 2 رفتار اجتماعی در استان اشاره کرد.

ضرورت فرهنگ‌سازی 2 رفتار اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام سیدمحمد ابراهیم ساجدی ظهر امروز در همایش تجلیل از عاملین صلح و سازش با اشاره به ارزش این مقوله، اظهار کرد: این کار ارزشمند است، مخصوصا در پرونده های قتل که سفیران صلح در استان ما موفق شدند 20 پرونده قتل عمد را که حکم قصاص تعدادی از آن ها و نزدیک به  مرحله اجرا بود را با تلاش علما حل و فصل کردند.

وی افزود: در چند پرونده حجت الاسلام افشار نماینده شهر چرام نقش موثری داشتند و با توجه به ظرفیت معنوی که در پیش رو وجود داشت با کمک سایر عزیزان موفق به سازش شدند، از حجت‌الاسلام افشار امام جمعه شهرستان تقاضا داریم که 2 فرهنگ را جا بیندازند.

حجت الاسلام ساجدی ادامه داد: یکی فرهنگ عذرخواهی و دیگری فرهنگ پذیرش عذر، یعنی اگر کسی اشتباه کرد حقی ضایع کرد این را یاد بگیرد که دنبال عذرخواهی برود و از آن طرف کسی که حقش ضایع شد، عذر را بپذیرد.

وی افزود: این اتفاقاتی که افتاد و همه جامعه را ناراحت کرد، به خاطر این بوده که نه مجرم روحیه عذرخواهی در او وجود دارد و نه اینکه کسی که حقش ضایع شده ابتدا به ساکن روحیه پذیرش عذر را دارد کاری که به آسانی حل و فصل می‌شد به دنبال آن چه قضایایی پیش آمد.

این مسئول گفت: گرچه قوه قضاییه با اقتدار و حفظ حرمت ها و تکریم ارباب رجوع وظیفه قانونی را انجام می دهد اما وظیفه روحانیون و ریش سفیدان و بزرگان این است که آب روی این آتش ریخته تا خاموش شود که شاهد چنین قضایایی نباشیم.

این مسئول قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان داشت:  هزینه پیشگیری از وقوع جرم کمتر بوده و هم استمرار آن بیشتر است، کسی محکوم شود شاید در زندان به فکر انتقام هم باشد که دلسوزان باید تلاش کنند تا شاهد این قضایا نباشیم.

انتهای پیام/82002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول