اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

جشنواره فرهنگی و هنری دانشگاهیان تاریخ‌ساز در آذربایجان‌غربی برگزار می شود

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی گفت: نخستین جشنواره فرهنگی و هنری دانشگاهیان تاریخ‌ساز با هدف ترویج فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

جشنواره فرهنگی و هنری

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سید محمود صفری در نشست خبری اولین جشنواره فرهنگی هنری دانشگاهیان تاریخ ساز ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: مجموعه بسیج دانشجویی بر حسب نگاه ویژه امام خمینی(ره) به عنوان تنها قشر بسیج در کنار بسیج طلاب بود به طور مستقیم به دستور ایشان تشکیل شد، به طوری که بسیج دانشجویی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی250 دیدار با مقام معظم رهبری داشته است.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر رویکرد مسئله محوری توسط مقام معظم رهبری بر مجموعه بسیج دانشجویی محول شده در این راستا بسیج دانشجویی در کنار تقویت مبانی دینی معرفتی و بصیرت افزایی سیاسی برای مخاطبان بایستی دغدغه حل مسئله‌ را در رفع مشکلات جامعه داشته باشد.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی افزود: کار ویژه مجموعه بسیج دانشجویی مطالبه‌گر بودن و حل مسائل جامعه است و در بسترهای مختلف سعی شده است که به آن پرداخت شود و یکی از این مسائل در قالب نشست‌های مطالبه‌گری شروع و طی هفته آینده با مسوولین عالی استانی به بیان مسائل و مشکلات جامعه و ارائه راه حل‌ها و بررسی کارنامه عملکرد مسوولین پرداخت خواهند کرد.

صفری تصریح کرد: طی سال گذشته برگزاری برنامه راهیان نور به دلیل محدودیت‌های کرونایی برگزار نشد و با رخدادهای دیگری مانند برگزاری راهیان نور مجازی و جشنواره‌های مرتبط با این موضوع، سعی شده است خلع ارتباط عاطفی نسل جوان و عرصه دفاع مقدس پر شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری "دانشگاهیان تاریخ ساز"، تصریح کرد: کشف استعدادهای فرهنگی هنری و شناساندن و معرفی شهدای جلیل القدر به ویژه شهدای دانشگاهی و دانشجویی با رویکرد نکته‌یابی از زندگی شهدا و  معرفی فعالان عرصه هنر دفاع مقدس در سطح دانشگاه‌ها و جامعه از اهداف برزاری این برنامه است.

صفری با اشاره به  اهدف برگزاری جشنواره عنوان کرد: روایت صحیح، منطقی، و دقیق و به دور از اغراق و مبالغه  و بیان هنرمندانه حماسه آفرینی رزمندگان دفاع مقدس از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است چرا که امروز جنگ روایتها است و در این امر متاسفانه متولیان عرصه فرهنگ و هنر غافله را به دشمن باخته‌ایم و برگزاری این جشنواره بستری برای روایت های صحیح به صورت هنرمندانه به مخاطبان را فراهم می‌آورد.

وی با اشاره به محورهای موضوعی جشنواره خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت، راهیان نور و بازتاب جهانی آن، بازشناسی مفاهیم هنری با مضمون دفاع مقدس، نقش خانواده شهدای دانشجو در دوران دفاع مقدس، بازآفرنی حوزه هنری وصایایی ارزشمند شهدای ایرانی اسلامی پرداختن به شهدای دانشجوی جهان اسلام و شهدای دانشجوی فرمانده، شهدای دانشجوی خواهر جبهه بین المللی مقاومت و دانشگاه رسالت های استان در بازشناسی و بازآفرینی نقش شهدای دانشجو، وحدت مردمی در دوران دفاع مقدس بسیج دانشجویی و نقش آن در دفاع از محورهای جشنواره می باشد.

صفری یادآور شد: بخش های جشنواره که در استان برگزار می‌شود شامل هنرهای تجسمی، پوستر، تایپوگرافی، نقاشی خطی، خوشنویسی، تصویر سازی موشن گرافی، تئاتر و نمایش، تعزیه خوانی، فیلم کوتاه، داستانی، مستند، پویانمایی، فیلم نامه، موسیقی آواها ونماها، ادبیات داستانی، رمان ، دلنوشته، خاطره، داستان کوتاه و شعر ، عکس است که علاقمندان می توانند آثار خود را تا 20 اردیبهشت ماه به دبیرخانه جشنواره بسیج دانشجویی ارسال کنند.

وی تاکید کرد: شرکت در این جشنواره فقط مختص دانشجویان نمی‌باشد و عموم علاقه‌مند می‌توانند  آثار خود را برای شرکت در جشنواره به دبیرخانه بسیج دانشجویی  ارسال کنند.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: رویداد ملی افق روشن نیز در هفت محور گام دوم انقلاب اسلامی با رویکرد جهاد امید آفرینی همزمان با انتخابات ریایست جمهوری برگزار می‌شود.

خاطرنشان می‌شود در پایان این نشست از پوستر اولین جشنواره ملی فرهنگی و هنری دانشگاهیان تاریخ‌ساز رونمایی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول