اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

۴۰ هزار بسته معیشتی در قزوین توزیع می شود/ فرهنگ غرب، ایثار ندارد

مسوول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: ۴۰ هزار بسته معیشتی تا پایان ماه مبارک رمضان در سه مرحله بین نیازمندان استان، توزیع خواهد شد.

۴۰ هزار بسته معیشتی در قزوین توزیع می شود/ فرهنگ غرب، ایثار ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مراسم نمادین اولین مرحله توزیع کمک های مومنانه(بسته های معیشتی) به مناسبت گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  ظهر امروز ، پنجشنبه در سالن ورزشی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین برگزار شد.

 

 

در این مراسم، امیرعلی حسینیانی، مسوول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین، اظهار داشت: با توجه به ابلاغ فرمانده سپاه استان مبنی بر کمک های مومنانه در ماه مبارک رمضان، ۴۰ هزار بسته معیشتی تا پایان این ماه در بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی افزود: در مرحله اول که از شروع ماه رمضان تا به امروز به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، ۵ هزار بسته معیشتی در سطح استان توزیع می شود، در مرحله دوم ۲۰ هزار بسته معیشتی در شب میلاد امام حسن(ع) و در مرحله سوم نیز ۲۰ هزار بسته معیشتی در شب عید فطر توزیع خواهد شد.

حسینیانی عنوان کرد: در حال حاضر بازسازی و مرمت ۳۰۶ واحد مسکونی مستمندان و مستضعفان کمیته امداد، بهزیستی، پیشکسوتان و بسیجیان در دستور کار قرار گرفته است، ۴۸ مدرسه در مناطق محروم الموت، طارم و بخش مرکزی استان نیز در حال مرمت و بازسازی است.

مسوول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین با اشاره به طرح نذر نان توسط خیرین و بسیج اصناف گفت: نذر بیش از ۲۰۰ هزار قرص نان تدارک دیده شده و کارت هایی در اختیار خانواده ها قرار داده شده است تا در طول ماه مبارک رمضان با عزت به نانوایی ها مراجعه و نان خریداری می کنند.

 

هر چه در توان داریم باید برای مردم انجام دهیم

حجت الاسلام علی معبودی، مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان در ادامه این مراسم با تبریک سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یکی از مهم ترین اصولی که قرآن به آن تاکید می کند، بحث انفاق است که در سوره بقره به عنوان ویژگی مومنان مطرح می شود و از درس هایی که ماه مبارک رمضان با گرفتن روزه می دهد هم درک شرایط کسانی است که از لحاظ معیشت دچار مشکل هستند.

وی ادامه داد: امروز، اقشار مختلف بسیج استان قزوین با کمک های مومنانه این اصل قرآنی و درس ماه مبارک رمضان را بصورت عملی اجرا کردند.

معبودی افزود: در شرایطی که ویروس کرونا کل جهان و کشورمان را درگیر کرده است و مشکلاتی را برای عده ای از هموطنان ایجاد کرده است، بطوری که قادر نیستند نیازهای زندگی خود را تامین کنند، سپاه پاسداران، بسیج مستضعفین و خیرین وارد عرصه شده و با کمک مومنانه به یاری نیازمندان شتافتند که مورد رضایت امام زمان(عج) و خدا است و در واقع لبیک گویی به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر ادامه کمک های مومنانه نیز است.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین گفت: هر چه در توان داریم باید برای مردم انجام دهیم و  نباید اجازه بدهیم کسی گرسنه به بستر خواب برود و ما در کنار سفره پر رنگ باشیم.

وی افزود: تفاوت فرهنگ غرب و اسلام نیز در همین است که در غرب با اسلحه به فروشگاه ها هجوم آورده می شود ولی در فرهنگ اسلامی مردم ایثار می کنند و حتی آن چیزی را که نیاز دارند به دیگران می بخشند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول