اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

فنی‌وحرفه‌ای کردستان آمادگی دایرکردن مرکز بین‌المللی سنجش تعیین صلاحیت در اقلیم کردستان عراق دارد

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای کردستان گفت: این اداره‌کل آمادگی دارد مرکز بین‌المللی سنجش تعیین صلاحیت در اقلیم کردستان عراق دایر کند.

فنی‌وحرفه‌ای کردستان آمادگی دایرکردن مرکز بین‌المللی سنجش تعیین صلاحیت در اقلیم کردستان عراق دارد


مدیرکل فنی و حرفه ای استان کردستان گفت: طرح کار آفرینی یکی از طرح های ایجاد اشتغال است ، ارایه مهارت و آموزش باید بر محور کارآفرینی باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدجمیل احمدی امروز در جلسه شورای مهارت استان کردستان اظهار کرد: آموزش مهارت و ایجاد شغل منجر به امنیت در جامعه می‌شود.

وی یادآور شد: تقویت آموزش مهارتی و هدفمند و ارایه تسهیلات به تقویت اقتصادی کمک می‌کند.

احمدی توجه به ظرفیت‌های استان را جزو سیاست‌های سازمان فنی و حرفه‌ای دانست و گفت: واگذاری بخشی از فعالیت‌های مرکز تربیت مربی به استان‌ها و تولید محتوا به عنوان ظرفیت‌های استان در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، ۱۸ دپارتمان و مرکز تربیت مربی و پژوهشی ملی و بین‌المللی در این مرکز محقق می‌شود.

احمدی با اشاره به اینکه طبق استانداردها ۲۶۴ شهر دنیا به عنوان شهر خلاق معرفی شده است افزود: شهر سنندج  به عنوان شهر خلاق موسیقی ثبت جهانی شده است و دپارتمان مرکز تخصصی مجوز ساخت آلات موسیقی را داده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ استاندارد ساخت آلات آموزشی داریم، اظهار کرد: تعدادی در استان داریم و آموزش ساخت دف در کشورهای مختلف بنام فنی حرفه‌ای کردستان برگزار می‌شود.

وی همچنین به ظرفیت مرکز تخصصی مصنوعات سنگی در استان اشاره کرد و گفت: شهرستان قروه از ظرفیت سنگ برخوردار است و مجوزهای لازم گرفته شده است.
وی بازار بورس و بوم گردی، آموزش گلخانه را جزو ظرفیت‌های استان دانست و  افزود: در راستای ایجاد این مراکز تخصصی فعالیت‌های استادکاران خبره شناسایی شده است.

به گفته وی، هشت نفر از افراد خبره و استادکار در بخش‌های مختلف ساخت ادوات موسیقی شناسایی و ثبت ملی شدند.

احمدی با اشاره به اینکه گسترش مدرک‌گرایی در جامعه، افزود: نهادینه کردن فرهنگ مهارت محوری در تمام بخش‌های جامعه ضروری است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای کردستان یادآورشد: تحقق طرح مهارت‌محوری در جامعه بخشی از مشکلات بیکاری جامعه را حل و منجر به توسعه اقتصادی می‌شود.

وی توسعه مهارت‌محوری در میان جوانان کردستان را مرهون فرهنگ‌سازی دانست و اجرای این طرح در استان را موفق دانست و افزود: هم اکنون الگوی این طرح به ۳۰ استان کشور داده شده است.

احمدی ظرفیت صنایع صنوف را بخشی دیگر از ظرفیت‌های استان برشمرد و بر اتمام پروژه‌های نیمه کاره این سازمان تاکید کرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان با اشاره به طرح‌های روستایی و معرفی افراد متقاضی کار در روستاها گفت: لیست روستاهای بالای هزار نفر جمعیت به دفتر امور روستایی ابلاغ شده است.

وی گفت: اداره‌کل فنی و حرفه‌ای کردستان آمادگی دارد مرکز بین‌المللی سنجش تعیین صلاحیت در اقلیم کردستان عراق دایر کند.

احمدی طرح آموزش در مناطق مرزی و توانمندسازی در مناطق مرزی یکی دیگر از طرح‌های سازمان فنی و حرفه‌ای است.

وی خواستار تخصیص اعتبارات استانی به سازمان فنی و حرفه‌ای شد و گفت: در بخش تملک دارایی اعتبارات خوبی تخصیص یافته اما باید متناسب با بازار کار حرکت کنیم.

وی طرح مهارت جامعه‌محور و تخصیص اعتبار پژوهشی به طرح‌های پژوهشی مناطق مرزی از طریق آموزش را از دیگر طرح‌های سازمان برشمرد و گفت: تاکنون ۲۹ مرکز جوار کارگاهی از کارگاه‌هایی که بالای ۳۰ نفر نیرو دارند شناسایی شده است.

وی عنوان کرد: با تخصیص زمینی به مراکز آموزشی می‌توان شهر مهارت و تنوع آموزش مهارتی ایجاد کرد و به روند کارآفرینی و اشتغالزایی کمک کرد.

احمدی بازاریابی، مدیریت ، تغییر و آموزش مستمر را جزو مولفه های موفق واحدهای تولیدی و صنعتی جهان برشمرد و افزود: مراکز جوار کارگاهی نیازمند آموزش مستمرند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول