اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هراس آمریکا از حملات طالبان؛ درخواست «سِنتکام» برای اعزام ناو هواپیمابر

همزمان با اظهارنظرهای مقام‌های دولت جو بایدن درباره تصمیم آمریکا برای خروج نظامیان خود از افغانستان، فرمانده تروریست‌های «سنتکام» از وزیر دفاع خواست که برای حفظ ایمنی این نیروها، از ناوهواپیمابر استفاده شود.

هراس آمریکا از حملات طالبان؛ درخواست «سِنتکام» برای اعزام ناو هواپیمابر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بنا بر گزارش یک رسانه آمریکایی، مقام‌‎های ارشد ارتش این کشور خواستار پوشش ۲۴ ساعته یک ناوهواپیمابر برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان هستند.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارش روز پنجشنبه (امروز) خود خبر داد: «پنتاگون درخواست داده که از ناو هواپیمابر برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان استفاده شود».

مقام‌های ارتش آمریکا با اعلام این خبر به نیویورک تایمز گفتند، این درخواست در شرف ارسال به دفتر کار «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا است و او بزودی درباره این موضوع تصمیم‌ گیری می‌کند.

طبق گزارش این روزنامه، فرماندهان ارتش آمریکا با توجه به خروج نظامیان این کشور از افغانستان در تلاش هستند که از یک ناوهواپیمابر به طور خاص برای کمک به حفاظت از نظامیان ناتو در افغانستان استفاده شود.

گفته می‌شود که این درخواست را «کنت مک کنزی» فرمانده تروریست‌های «سنتکام» مطرح کرده و این درخواست در حال ارسال به دفتر کار وزیر دفاع آمریکا است.

به نوشته نیویورک تایمز، این درخواست، بخشی از روند عقب نشینی و خروج نظامیان است اما چنین تحرکاتی اغلب به اعزام و اعزام تعداد بیشتری از نیروهای نظامی و تجهیزات نیاز دارد تا از خروج ایمن نیروها اطمینان حاصل شود.

«مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا هفته گذشته در هواپیما به تعدادی از خبرنگاران درباره اعلام تصمیم جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از افغانستان گفته بود: «هنوز موضوع تمام نشده است».

عالی‌ترین مقام نظامی آمریکا افزود: «ما پیش رویمان کارهای زیادی باقی مانده است تا اطمینان حاصل کنیم ما به روشی مناسب و منظم (از افغانستان) خارج شویم، از نیروهایمان حفاظت کنیم و به دفاع از آمریکا ادامه دهیم».

بنا بر گزارش نیویورک تایمز، «پنتاگون نگران است که خروج (از افغانستان) ممکن است باعث آتش برپا کردن جنگجویان طالبان شود به این امید که نقطه پایانی برای آنچه که این گروه ستیزه‌جو آن را شکست تحقیر (آمریکا) قلمداد می‌کند، ایجاد کند. مقام‌های دولت بایدن درباره هرگونه اقدام طالبان برای انجام حملات به نظامیان در حال عقب نشینی (آمریکا) موضع سرسختانه‌ای اتخاذ کرده‌اند اما اهداف این گروه ستیزه‌جو هنوز مشخص نیست و قرار است که رهبرانشان در مرحله بعدی درباره اقدام بعدی شان در پاکستان با هم دیدار کنند».

به نوشته این روزنامه، مقام‌‌های وزارت دفاع آمریکا گفته‌اند که برای هشدار به طالبان به اسکادران‌های جنگنده‌های حاضر در ناوهای هواپیمابر مستقر در منطقه و همچنین تعدادی دیگر از جنگنده‌های آمریکایی نیاز است تا آنها پوششی برای خروج امن نظامیان آمریکایی از افغانستان ایجاد کنند.

این روزنامه افزود: «انجام پروازها از ناوهای هواپیمابر آمریکایی موجود در خلیج فارس، هزینه بر هستند و برای انجام این کار به پروازهای مکرر سوخت رسانی نیاز است».

مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا درباره ماموریت این نیروها در قبال افغانستان با توجه به برنامه خروج نیروهای آمریکایی از این کشور گفت: «ما از نیروهایمان حفاظت خواهیم کردو ما یک تغییر در ماموریت داریم. ماموریت (جدید) ما حفاظت (از نیروهای آمریکایی است که قرار است از افغانستان خارج شوند) و ما دقیقا همین کار را انجام خواهیم داد».

به گفته مقام‌های ارتش آمریکا، درخواست مک کنزی از وزیر دفاع این کشور در خصوص خروج نیروهای نظامی این است که این نیروها حین خروج از افغانستان از حفاظت بیست‌وچهار ساعته یک ناوهواپیمابر و اسکادران‌های جنگنده‌هایش برخوردار شوند و به طور خاص به ناو هواپیمابر «آیزنهاور» اشاره شده است.

ناوهواپیمابر آیزنهاور، ماه فوریه (اواسط بهمن ۱۳۹۹) ویرجینیا را ترک کرد و به سمت دریای مدیترانه به حرکت درآمد. این ناو در دریای مدیترانه در رزمایش‌ مشترک با نیروی دریایی ایتالیا و مغرب مشارکت داشت و اکنون در «دریای مکران» حضور دارد.

نیویورک تایمز از «دیو باتلر» سخنگوی مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا درباره درخواست مک کنزی سوال کرد اما او و همچنین «بیل اوربان» سخنگوی سنتکام از هرگونه اظهارنظر درباره این درخواست اجتناب کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول