اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آماده‌سازی 15 کتاب توسط حوزه هنری

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: در زمینه شعر و ادبیات از مجموع 15 مورد کتابی که در مراحل کارشناسی و چاپ است، تقریبا 9 مورد شامل شعر و داستان است که توسط حوزه هنری به چاپ می‌رسد.

آماده‌سازی 15 کتاب توسط حوزه هنری

به گزارش خبرگزار فارس از زنجان، امروز از مجموعه غزل‌های «چهل برگ» رضا اسم‌خانی با حضور استاد ولی‌الله کلامی زنجانی، امیر نعمتی و مهدی خدایی رئیس و معاون فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان و جمع محدودی از شاعران جوان استان از جمله حسن پاکزاد، دکتر وحید رحمانی، سید ضیاء موسوی و جواد چراغی رونمایی شد.

 رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به هنرهای دینی و اسلامی که در ادوار و دوره‌های گذشته در شاخه‌ها و هنرهای متفاوت وجود داشته گفت: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ما با شعر و هنر انقلاب مواجه بودیم که هنرمندان با الهام از این نوع هنر، نسبت به جریان‌های سیاسی، انقلابی و اجتماعی واکنش‌های به موقع و صریح از خود نشان می‌دادند.

امیر نعمتی با بیان اینکه نگاه انسانی و نگاه اخلاق‌مدارانه، هنر انقلاب اسلامی را با هنر قبل از انقلاب متفاوت کرده است؛ افزود: امروزه ما با ادبیات و هنر انقلاب اسلامی مواجه هستیم که خواستگاه آن سال 1357 است.

 وی ادامه داد: ادبیات و هنر انقلابی اسلامی در واقع هنر دینی و هنر اسلامی را شامل می‌شود که برگرفته از گفتمان انقلاب اسلامی است که همه اینها را در بیانات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قابل مشاهده است که منویات و اندیشه‌های این بزرگواران سمت و سوی این نوع هنر را مشخص می‌کند.

 رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: در استان زنجان ما شاهد درخشش استعدادها و اتفاقات خوبی هستیم و در تمام بخش‌های هنری هنرمندان مستعدی داریم که به طور مستمر در تلاش هستند که یکی از این بخش‌ها شعر آئینی است که با توجه به وجود شاعران پیشکسوت، جوان و تلاش و پشتکار آنها در این عرصه می‌توانیم پیشرو باشیم.

نعمتی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی هنری صورت گرفته در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان در سال‌های 1399-1400 گفت: در زمینه شعر و ادبیات از مجموع 15 مورد کتابی که در مراحل کارشناسی و چاپ است، تقریبا 9 مورد شامل شعر و داستان است.

استاد ولی الله کلامی زنجانی هم در این مراسم ضمن تبریک به مجموعه حوزه هنری استان زنجان و رضا اسم‌خانی در خصوص چاپ کتاب «چهل برگ» گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان بعنوان یکی از ارگان‌های فرهنگی هنری استان موجب دلگرمی و مشوق جوانان هنرمند و پیشکسوتان ادبی استان است.

 در پایان رضا اسم‌خانی در معرفی اثر مکتوب خود گفت: این کتاب همانطور که از نامش مشخص است شامل چهل مورد از اشعار سروده شده در سال‌های اخیر در دو بخش با موضوع آزاد است که شامل سی مورد غزل‌ و ده مورد از اشعار آئینی تقدیم به اهل بیت و ائمه اطهار است که از طریق انتشارات شانی و با حمایت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان در اواخر سال 1399 منتشر شده است.

گفتنی است؛ رضا اسم خانی دارای سه اثر مکتوب است که اولین اثر خود را در سال 1386 برای گروه سنی کودک و نوجوان و از طریق انتشارات پینار به چاپ رسانده است و مجموعه غزل‌های «چهل برگ» رضا اسم‌خانی، دومین اثر مکتوب وی است که با حمایت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان چاپ و منتشر شده است.

اثر دیگر وی کتاب «یک ربع به یک» است که در سال 1391 به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان و توسط انتشارات سوره مهر وارد بازار نشر شده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول