اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

توافق برای تسهیل عبور کریدور ترانزیتی ریلی چین-اروپا از طریق ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش از این در کریدور ترانزیتی ریلی چین به اروپا از طریق ایران، سند پنج جانبه‌ای به امضا رساندیم و در سفر اخیر به ترکیه مجدداً نکاتی را برای روان‌سازی اجرای این سند مورد توافق قرار دادیم.

توافق برای تسهیل عبور کریدور ترانزیتی ریلی چین-اروپا از طریق ایران

سعید رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره مشوق‌های تعرفه‌ای راه‌آهن‌ها‌ برای جذب صاحبان کالا در کریدورهای ترانزیتی اظهار داشت: مباحث تعرفه‌ای معمولاً در مذاکرات 2 و یا چندجانبه کریدوری بین کشورها مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: تأکید همه اعضا و راه‌آهن‌ها همیشه بر این است که ما باید نرخ تعرفه‌ای حمل کالا را در کریدورهای مختلف ترانزیتی رقابتی کنیم، بنابراین این اصل پذیرفته شده است و همه از این  اصل حمایت می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: اما به طور مشخص در هر مسیر بسته به «میزان تقاضای حمل بار» و «مسیر» معمولاً اسناد تفاهم‌نامه چندجانبه همکاری بین کشورها در یک کریدور داریم.

رسولی اضافه کرد: به عنوان مثال در کریدور ترانزیتی ریلی چین به اروپا از طریق ایران، سند پنج جانبه‌ای به امضا رساندیم و در سفر اخیر به ترکیه مجدداً نکاتی را برای روان‌سازی اجرای این سند مورد توافق قرار دادیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: این موضوع اصلی است که بین همه راه‌آهن‌ها مورد تأکید است و در حال حاضر هم ما در حال اجرای این سیاست هستیم، یعنی با کشورهای همسایه در فعالیت‌های ترانزیتی و حمل‌ونقل بین‌المللی، تفاهمات خوبی داشته‌ایم که از همه این کشورها قدردانی می‌شود، چون به هر حال نتایج مثبت و ارزنده‌ای داشته است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول