اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

سگ‌های ولگرد در بوشهر جمع‌آوری می‌شوند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر از آغاز موج جدیدی از زنده‌گیری سگ‌های ولگرد در شهر بوشهر از اوائل این هفته خبر داد.

سگ‌های ولگرد در بوشهر جمع‌آوری می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مسعود غلامزاده عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دغدغه شهروندان بوشهر، ازدیاد سگ‌های بلاصاحب در این شهر بوده که سبب ایجاد مشکلاتی برای آنها شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر بیان کرد: فراوانی سگ‌های بلاصاحب در بوشهر به نقطه‌ای رسیده بود که گاهی شاهد آسیب‌های جدی این سگ‌ها به رهگذران و به‌خصوص اطفال بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: در این راستا و به‌عنوان یک مطالبه عمومی از اسفندماه سال گذشته، مقدمات انتخاب پیمانکار برای زنده گیری سگ‌های بلاصاحب در بوشهر آغاز و پس از طی تشریفات قانونی، از روز یکشنبه این هفته، زنده گیری این سگ‌ها آغاز شده است.

غلامزاده بیان کرد: خوشبختانه شرکتی که برنده این مناقصه شده یکی از شرکت‌های حامی و دوستدار حیوانات و دارای کارنامه‌ای موفق در این بخش است اما سعی ما این است که با نظارت بهینه، از هر نوع بدرفتاری با سگ‌های بلاصاحبی که از کف خیابان جمع‌آوری می‌شوند جلوگیری به عمل آید.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر ادامه داد: در جهت رفاه و آسایش عمومی، کمپ نگهداری سگ‌های بلاصاحب در مکانی دور از زندگی مردم طراحی شده و نظارت مستمری نیز بر این کمپ اعمال می‌کنیم.

این مقام مسؤول گفت: متأسفانه معدود افرادی نیز مانع از زنده گیری این سگ‌های بلاصاحب می‌کنند که ازآنجاکه دارای حکم قضایی در این بخش هستیم اجازه نمی‌دهیم که افرادی متفرقه مانع از جمع‌آوری این سگ‌ها شوند.

وی افزود: وجود بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان، ایجاد مزاحمت برای شهروندان، رعایت مسائل بهداشتی و درمانی و مطالبه جدی شهروندان از دلایل جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در فضای شهری است.

غلامزاده عنوان کرد: کار زنده گیری سگ‌های بلاصاحب از روز یکشنبه ۲۹ فروردین‌ماه با کمک چند اکیپ بخش خصوصی و نظارت سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر از همه محلات این شهر آغاز شده که شهروندان می‌توانند با تماس با شماره‌تلفن ۰۹۰۲۰۶۶۴۲۲۲ ما را در این بخش یاری کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول