اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار وزیر خارجه قرقیزستان با رئیس کمیته صلیب سرخ بین المللی

وزیر خارجه قرقیزستان در دیدار رئیس کمیته صلیب سرخ آخرین وضعیت خانواده های گروههای تروریستی قرقیزی در اردوگاههای عراق را مورد بررسی قرار دادند.

دیدار وزیر خارجه قرقیزستان با رئیس کمیته صلیب سرخ بین المللی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در «بیشکک»، «روسلان قزاق بایف» وزیر امور خارجه قرقیزستان با «کارلوس باتالاس» رئیس کمیته صلیب سرخ در این کشور دیدار کرد.

در این جلسه ، طرفین در مورد زمینه های اولویت تعامل بین جمهوری قرقیزستان و کمیته بین المللی صلیب سرخ به ویژه پروژه هایی که هم اکنون در زمینه امور بشردوستانه و موارد اضطراری و سیستم تعزیرات در حال اجرا هستند، بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه قرقیزستان از مساعدت کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایجاد یک برنامه جامع و پایدار برای درمان بیماران سل در ندامتگاههای این کشور تقدیر کرد.

قزاق بایف در ادامه به موضوع بازگشت خانواده های گروههای تروریستی در اردوگاههای عراق اشاره کرد و اذعان داشت: تدوین و اجرای این رویداد مدت زیادی طول کشید اما به لطف اراده سیاسی رئیس جمهور و کمک قابل توجهی که توسط صندوق کودکان سازمان ملل متحد در بیشکک و بغداد صورت گرفت، انتقال بخشی از این افراد صورت گرفت.

رئیس کمیته هلال احمر ضمن ابراز خرسندی از عملکرد موفق بازگرداندن کودکان از عراق به  قرقیزستان از آمادگی این سازمان برای کمک بیشتر در زمینه بازگرداندن افراد و  توانبخشی مجدد آنها ابراز آمادگی کرد.

قزاق بایف در ادامه از کمیته بین المللی صلیب سرخ خواسته است تا امکان ارائه کمک‌های بشردوستانه به قرقیزستان را ادامه دهند و در ساخت مدارس و بیمارستان ها مساعدت نمایند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول