اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

آغاز به کار پویش ملی «نامه ایرانیان به رئیس جمهور سیزدهم»/ زارعی: این پویش یک کارگاه ایران شناسی برای منتخب ملت است

پویش ملی «نامه ایرانیان به رئیس جمهور سیزدهم» در حالی در خبرگزاری فارس و با حضور رئیس و معاونین سازمان بسیج اساتید کشور آغاز به کار کرد که به گفته متولیان، این پویش قرار است یک کارگاه ایران شناسی برای منتخب ملت باشد.

آغاز به کار پویش ملی «نامه ایرانیان به رئیس جمهور سیزدهم»/ زارعی: این پویش یک کارگاه  ایران شناسی برای منتخب ملت است

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس،  ظهر امروز طی مراسمی با حضور مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، محسن مهدیان معاون خبر خبرگزاری فارس و جمعی از اساتید دانشگاه و معاونین سازمان بسیج اساتید « پویش ملی نامه ایرانیان به رئیس جمهور سیزدهم» به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

این پویش به همت نهضت استادی بسیج راه‌اندازی شده و قرار است با همکاری خبرگزاری فارس نامه‌ها و خواسته های استادان، دانشجویان، زنان و دانش آموزان و اقشار مختلف مردم را جمع آوری کرده و در آغاز دولت سیزدهم به رئیس جمهور منتخب تحویل دهد.

 

زارعی: پویش ملی نامه ایرانیان به رئیس جمهور سیزدهم یک کارگاه  ایران شناسی برای منتخب ملت

مجتبی زارعی رئیس بسیج اساتید دانشگاهها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور در آیین رونمایی از پوستر پویش ملی نامه به رییس جمهور سیزدهم که از سوی سازمان بسیج اساتید و خبرگزاری فارس در محل این خبرگزاری برگزار شد، گفت: انتخابات ریاست جمهوری و گزینش رییس قوه مجریه به عنوان منتخب ملت از نعمات بزرگ الهی است که با مشارکت مردم محقق می شود اما تجربه های ملی از این رویداد مراقبت پیشدستانه از افکار و آرای به رآی گذاشته شده منتخب ملت را از سوی نهادهای مدنی و مردمی ضروری کرده است و این مراقبت باید از روز انتخابات تا پایان دوره این مسوولیت خطیر ملی و تاریخی بصورت پیوسته در جریان بوده و رصد شود.

عضو گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس گفت: ما در ایران اصطلاحا با سندروم دور دوم ریاست جمهوری مواجه هستیم؛ اتخاذ اخلاق سیاسی و غیر حرفه ای و غیر ملی و دورشدن از پیمان های نخستین با ملت در رفتارهای فرد منتخب نسبت به وعده های روزهای  تبلیغات در ماههای آخر عمر کاری روئسای جمهور به نوعی  دور شدن از صداقت فردی  و نقض کرامت ایرانیان است که متاسفانه در اکثر دوره های سه دهه اخیر تکرار شده است، جابجایی عمدی اولویت ها ی کشور، سیاسی کاری و فراموشی عمدی شعارهای انتخایاتی و وارونه نمایی مطالبات مردمی و نهایتا دروغ بستن به جایگاه رفیع ریاست جمهوری در قانون اساسی و تصویرسازی های تدارکات چی و بی  اختیاری از خود و نهایتا مایوس کردن مردم از جمله نشانه شناسی های بالینی  سندروم دور دوم ریاست جمهوری در کشور است که علاوه بر بازخواست نهادهای نظارتی  نیازمند به معالجه و درمان فرهنگی با سیاست های اخلاقی و مردمگرایانه است.

 

زارعی افزود: اقدام مشترک نهضت استادی بسیج و خبرگزاری فارس در پایتخت و تمامی شهر و روستاها ی کشور برای پویش ملی نگارش نامه های پیش‌دستانه به رییس جمهور سیزدهم در واقع یک کارگاه  ایران شناسی برای منتخب ملت است، رییس جمهور بی نیاز از آموزش نسبت به ایران و قانون اساسی نیست او باید ظرفیت ها و اولویت های ایران را و قانون اساسی  مترقی کشور را به درستی بشناسد. 

این استاد دانشگاه اظهار داشت: نامه های اقشار گوناگون ملت به رییس جمهور سیزدهم بخصوص از سوی استادان، خبرنگاران، دانشجویان، دانش آموزان، رآی اولی‌ها، زنان، کارگران، فرهنگیان، تجار، کشاورزان و همه صنوف به نوعی آموزش او برای وفای به عهد و جلوگیری از پیمان شکنی های احتمالی فرد به قدرت رسیده است، علاوه بر این  باید دانست انتخابات که از نعمات بزرگ جمهوری اسلامی و از امکانات ملی است نباید منتخب آن که برآمده از آرای ملی است ذهن و فکرش توسط گروه‌های ذینفوذ و ژن‌های برتر و عوامل احتمالی نفوذ دگرگون شود مردم  با مستند سازی پیش دستانه خواهند توانست از قصور و تقصیر ها و مهندسی ذهن رییس جمهور منتخب جلوگیری کنند.

مهدیان: خطای تشخیص مردم در بزنگاه‌ها بدلیل غیبت خواص است

محسن مهدیان معاون خبر این خبرگزاری؛ در نشست رونمایی از پوستر پویش ملی نامه ایرانیان به رئیس جمهور سیزدهم و آغاز به کار این پویش با اشاره به نگاه برخی افراد در باره نقش سیاسی، مردم مانند بازرگان که گفته بود « مردم انقلاب کردند و از اینجا به بعد به خانه های شان بروند) گفت: عمدتاً نگاه ما به حضور مردم صرفا  سر صندوق رای در انتخابات است و بعد از صندوق رای خیلی حضور مردم را نمی بینیم و  نمی‌دانیم حضور سیاسی مردم به چه طریقی می تواند باشد. 

 

وی با بیان اینکه نقش خواص در جهت گیری های اجتماعی بسیار مهم است، گفت: ما در سالهای اخیر با غیبت خواص مواجه بودیم و به همین دلیل این فاصله گرفتن باعث شد مردم در بزنگاه ها دچار خطای تشخیص و تصمیم گیری شوند. در صورتی که در گذشته ما شاهد نامه‌های مهم و تاثیرگذاری از اقتصاددانان و اساتید بودیم؛ مثل نامه 11 اقتصاددان زمان آقای خاتمی و نامه 55 اقتصاد دان زمان آقای احمدی نژاد. نامه هایی که امروز هم حتی به آنها رجوع می شود.

مهدیان تاکید کرد: وقتی خواص در صحنه نباشند و نقش خود را به درستی ایفا نکنند مشکلاتی هم ایجاد می‌شود مانند اینکه بعد از برجام درصد بالایی از مردم  نسبت به آمریکا بدبین تر شدند اما تناقضی هم که وجود داشت این بود که درصدی از همین مردمی که نسبت به آمریکا بدبین‌تر شده بود احساس می‌کردند مشکلات با مذاکره حل می شود! ظاهر ماجرا این است که وقتی یک دوگانه مرگ و زندگی برای مردم ساخته می شود در این دوگانه مردم به صورت طبیعی برای فرار از مشکلات حس می‌کنند از هر طریقی می‌توان عمل کرد. نبود نیروهای خواص در صحنه برای اینکه نشان بدهند برای حل مشکلات راه حل وجود دارد باعث ایجاد چنین مسائلی می شود.

وی اظهار داشت: در زمانی که مردم ما به بدعهدی و رفتار خصمانه آمریکا بیشتر واقف شدن؛ در چنین شرایطی است که اساتید و کارشناسان باید بگویند برای مشکلات راه حل وجود دارد. 

مهدیان در خاتمه با اشاره به راه اندازی پویش نامه ایرانیان به رئیس جمهور سیزدهم گفت: این پویش و این مسیر را باید به فال نیک گرفت و ما در خبرگزاری فارس با تمام توان کمک می کنیم که پیام جریان کارشناسی و نخبگانی به مردم منتقل شود.

حمیدی: نهضت استادی می‌تواند تهدیدها را تبدیل به فرصت کند

محمدرضا ابن الدین حمیدی جانشین رئیس سازمان بسیج اساتید در آیین رونمایی از پوستر پویش ملی نامه ایرانیان به رئیس جمهور سیزدهم گفت: ماه مبارک رمضان برکات بسیاری دارد و برای بسیج اساتید این نشست یکی از برکات است و امیدواریم این برکت به سمت انقلاب اسلامی هدایت شود.

 

وی ادامه داد: در مردم سالاری دینی و انقلاب اسلامی فرصت ها و بزنگاه هایی هست که انتخابات یکی از آنهاست، قاعدتاً دشمنان انقلاب تلاش می‌کنند که این فرصت ها را تبدیل به تهدید کنند و ما هم در جایگاه بسیج اساتید و نهضت استادی بسیج باید بتوانیم نقش خواص را خوب ایفا کنیم.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: به نظر می شود سازمان بسیج اساتید به عنوان یک نهضت استادی توانمند قادر است این تهدیدها را تبدیل به فرصت کند.

ابن الدین حمیدی افزود: در شرایط کنونی دشمنان تلاش می‌کنند دو راهبرد را پیگیری کنند، یکی مسئولیت انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرند و دوم اینکه اگر قرار است قرائت جدیدی از انقلاب صورت بگیرد مایل هستند این قرائت را آنها ارائه کنند. برای مقابله با چنین راهبردی سازمان بسیج اساتید به میدان آمده تا با حضور حداکثری مردم مشروعیت انقلاب اسلامی را مجدداً تایید کند و در مرحله دوم با تلاش برای انتخات رئیس جمهور اصلح و همسو با انقلاب اسلامی قرائت مجددی را از انقلاب اسلامی ارائه بدهد.

وی تصریح کرد: نهضت استادی، شورایی را برای این کار تدوین کرده و در این شورا سیاستگذاری‌ها صورت گرفته و این کار ادامه دارد. همچنین کمیته ای برای تدوین پاسخ و رفع شبهات و تدوین آینده این حرکت تا ۲۴ خرداد آماده کار شده و یک کمیته هم برای اجرا در سطح کشور در نظر گرفته شده است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در ۳۲ استان کشور کمیته‌ های مختلفی شکل گرفته و دوستان ما با رصد افکار عمومی در سراسر کشور ناراحتی های مردم را رصد می‌کنند و در مقابل فرصتها و نقاط امید و ظرفیت‌های حل مسائل را برای ایجاد امید در مردم شناسایی می کنند.

وی افزود: هم اکنون تیمی متشکل از ۶۰۰ استاد بسیجی با ظرفیت بالا و قدرت بالای اغنا اقناع آماده کار هستند. نامه‌ به رئیس جمهور سیزدهم در واقع تلاشی است برای گفتمان سازی و راه انداختن این شرایط که مخاطب که مردم و رای‌دهندگان هستند به این فکر کنند که چه چیزی از رئیس جمهور آینده می خواهند و انشالله نامه‌های خوب هم در رسانه ها منتشر خواهد شد و به رئیس جمهور منتخب مردم نیز ارائه می‌شود.

بسیج استادان ایران اسلامی پس از بررسی های لازم به ۱۴۰۰ نامه برگزیده اقشار مختلف جوایز نفیسی اهداء خواهد کرد.

در مراسم آغاز به کار « پویش ملی نامه ایرانیان به رئیس جمهور سیزدهم» که در خبرگزاری فارس برگزار شد، از پوستر این پویش رونمایی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول