اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگترین پل شیشه‌ای و معلق خاورمیانه در کردستان

مدیرکل میرات‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از آغاز مراحل احداث بزرگترین پل شیشه‌ای و معلق خاورمیانه در روستای هدف گردشگری نگل خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگترین پل شیشه‌ای و معلق خاورمیانه در کردستان

یعقوب گویلیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج از آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگترین پل شیشه‌ای و معلق خاورمیانه در روستای نگل شهرستان سنندج خبر داد و اظهار داشت: این پروژه اولین و بزرگترین طرح در حوزه گردشگری تفریحی در استان کردستان است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح دارای بخش‌های متعددی از جمله، پل معلق شیشه‌ای بە طول ٤٥٠ متر، جامپینگ بە ارتفاع ٨٨ متر، ایگل زیپ بە طول ٤٥٠ متر،  زیپ‌لاین بە طول ٣٧٠ متر، سوینگ و رافتینگ بەطول ٤ کیلومتر است که در نوع خود در کشور کم‌نظیر است.

گویلیان زیپ‌لاین را تفریحی پرهیجان عنوان کرد و افزود: این طرح دوست‌داران سرعت و دلهره را در ارتفاع به چالش می‌کشد که در صورت به بهره‌برداری رسیدن دومین زیپ لاین استان خواهد بود که آماده استفاده هم استانی‌ها و گردشگران خواهد بود.

وی ضمن قدردانی از مجری این طرح که توانسته مراحل احداث طرح را آغاز کند، اظهار داشت: این طرح در قالب "شرکت گردشگری پل میرخان نگل" اجرا می‌شود و بخش‌های دیگری از جمله، رستوران، آلاچیق، شهربازی و ۸ واحد اقامتی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان به تقویت و رونق صنعت گردشگری در این روستا در صورت به بهره‌برداری رسیدن این طرح اشاره و عنوان کرد: میزان سرمایه‌گذاری در فاز اول این طرح ۵۰ میلیارد تومان است که ۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به طرح اختصاص داده خواهد شد.

گویلیان زیرگذر و جاده اختصاصی و پارکینگ با گنجایش حدود ۱۰۰ دستگاه ماشین را از دیگر بخش‌های این طرح عنوان کرد و گفت: هم اکنون در روستای گردشگری نگل، قرآن مقدس و بزرگ نگل و موزه قرآنی وجود دارد که هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از داخل و خارج از کشور است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول