اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

هیچ برنامه‌ای برای تأسیس شعب مرکز پژوهش‌های مجلس در خارج وجود ندارد

روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس در واکنش به برداشت‌های نادرست از سخنان اخیر رئیس این مرکز تاکید کرد: هیچ گونه برنامه ای از سوی مرکز پژوهش ها برای تأسیس شعب در سایر کشورها وجود ندارد.

هیچ برنامه‌ای برای تأسیس شعب مرکز پژوهش‌های مجلس در خارج وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس، روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه‌ای، در خصوص نطق رئیس این مرکز در جلسه علنی روز سه‌شنبه (31 فروردین ماه) و برداشت‌های نادرست صورت گرفته از آن، توضیحاتی ارائه کرد.

متن اطلاعیه روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به این شرح است:

«دکتر علیرضا زاکانی رئیس این مرکز روز سه‌شنبه (31 فروردین ماه) طی نطقی در صحن علنی مجلس، ضمن ارائه گزارش کار به نمایندگان و پاسخ به برخی شبهات مطرح شده پیرامون این مرکز، در خصوص راه‌اندازی اداره تعاملات خارجی بیان کرد: تلاش ما این است در این اداره بتوانیم از تجارب سایر کشورها استفاده کنیم و هم تجارب خودمان را به سایر کشورها انتقال دهیم. امروز رایزنی برای تشکیل مرکز پژوهش‌ها در برخی از کشورهای دوست و همسنگر ایران اسلامی در دستور کار مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی است.

این گفته‌ها، متأسفانه با سوء برداشت از سوی رسانه‌ها همراه بود و برخی آن را تعبیر به راه‌اندازی شعب مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ایران در کشورهای منطقه کردند. در حالی که اساس صحبت دکتر زاکانی بر انتقال تجربیات در راستای دیپلماسی پارلمانی به خصوص دیپلماسی پژوهش پارلمانی است و هیچ‌گونه برنامه‌ای از سوی مرکز پژوهش‌ها برای تأسیس شعب در سایر کشورها وجود ندارد.

در واقع مرکز پژوهش‌ها به دنبال آن است که ضمن ارتباط با پارلمان‌های کشورهای دوست و همسنگر ایران اسلامی، با انتقال تجربیات به آن‌ها کمک کند تا بتوانند مراکز مستقل پژوهشی را برای پارلمان‌های کشور خود، تأسیس کنند.

این ایده از آنجا نشأت می‌گیرد که بازوی پژوهشی مستقل برای پارلمان که متشکل از اساتید دانشگاه‌ها و نخبگان حوزه‌های مختلف باشد، کمتر در جهان وجود دارد و بسیاری از پارلمان‌ها در اهداف بلندمدت خود راه‌اندازی چنین ساختاری را در دستور کار دارند».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول