اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

طباطبایی: قول هیچ مدالی در المپیک را نمی‌دهم!/ مشکل شغلی هروی در حال پیگیری است

رئیس فدراسیون کاراته گفت: هیچ قولی برای کسب مدال در المپیک نمی‌دهم ولی تلاش می‌کنیم اعضای تیم ما تمام توان خود را برای موفقیت به کار بگیرند.

طباطبایی: قول هیچ مدالی در المپیک را نمی‌دهم!/ مشکل شغلی هروی در حال پیگیری است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سید حسن طباطبایی در خصوص حضور کاراته کاران در المپیک گفت: بهمن عسگری و حمید عباسعلی‌حضورشان در المپیک قطعی شده است.تیم های ما  ما برای رسیدن به المپیک بیش از 20 کاراته وان را سپری کرده و راه پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته‌اند تا به این نقطه رسیده ایم. 

وی افزود: سارا بهمنیار و رزیتا علیپور تا امروز امتیازات خوبی کسب کردند و خانم بهمنیار نزدیک به کسب سهمیه المپیک است. خانم علیپور هم با بدشانسی تا امروز نتوانست امتیازات را کسب کند. به نظرم یکی از تلخ ترین اتفاقاتی که رخ داده این است که از بین سجاد گنج‌زاده و ذبیح‌الله پورشیب که به لحاظ رنکینگ و امتیاز خوب کار کردند فقط یک نفر باید انتخاب شود. چون در وزن 84+ مجبور هستیم یک نفر را اعزام کنیم قطعا المپیک یک ورزشکار خوب ایران را  در این دوره از مسابقات در اختیار نخواهد داشت.

رئیس فدراسیون کاراته در خصوص اینکه ظاهرا مشکلات این فدراسیون برای المپیک کمتر از بقیه است گفت: نفرات ما در این مدت سفرهای متعددی را طی کردند و مصدومیت‌های مختلفی را پشت سر گذاشتند. حتما می‌دانید که خانم عباسعلی مصدوم شده بود ولی حتی اگر مسابقات در موعد مقرر برگزار می شد او به این بازی ها می‌رسید. او عمل دومی را انجام داد که باید پلاتین را از پایش خارج می‌کرد و همین موضوع باعث تاخیر در بازگشت او شد. البته او در یکی از بهترین مراکز پزشکی دنیا عمل جراحی او انجام شد و خود آقای علی نژاد و آقای صالحی امیری پیگیر موضوع شدند و حتی یادم است رئیس کمیته المپیک شب جراحی وی به من گفت که حال دختر ما چطور است.

طباطبایی که با برنامه ورزش و مردم صحبت می‌کرد تاکید کرد: ما در سال 98، 15 اعزام داشتیم.مکزیک، شیلی، چین و توکیو و ... در سال 98 انجام شد ولی در سال 99 اعزام خاصی نداشتیم چون کرونا مانع از این کار شد. معتقدم ورزشکاری که تلاش می‌کند و نتیجه می‌گیرد قطعا کار کرده است. اینکه بهمن عسگری سهمیه گرفته قطعا تلاش کرده است. در بحث مصدومیتِ خانم عباسعلی بهترین تصمیم را گرفتیم و حمایت‌های خوبی توسط خانواده کاراته از ما صورت گرفت. حمایت های مادی و معنوی هم توسط وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و البته بخش خصوصی باعث ایجاد انگیزه در کاراته شده‌اند.در بخش مالی باید مدیریت صورت بگیرد و همه می‌دانند شرایط تحریم‌ها روی ورزش ما خیلی اثر گذاشت. البته تا امروز از مسئولان چیزی نخواسته‌اند که به من ندهند البته ما خودمان هم مسائل را مدیریتی کردیم.

وی ضمن ابراز رضایت از مربیان تیم ملی گفت: آقای هروی و خانم خوشقدم در دو بخش آقایان و بانوان مورد حمایت ما هستند و تلاش های زیادی می‌‌کنند. پیش از این هم نفراتی مثل حسین روحانی در تیم ما حضور داشتند که در حال حاضر سرمربی تیم ملی یک کشور دیگر شده‌اند اما حمایت‌ها به صورت مرتب از طرف اهالی کاراته صورت گرفته است.

رئیس فدراسیون کاراته در خصوص مشکلاتی که شهرام هروی پیرامون شغل خود دارد و آیا این موضوع حل شده است گفت: مشکل او در حال پیگیری است و مطمئنا حل خواهد شد. در این خصوص دغدغه ای وجود ندارد.

طباطبایی در خصوص توقعات از تییم ملی کاراته عنوان کرد: دکتر واعظ موسوی روانشانس تیم ملی کاراته است و در بخش دختران هم چنین برنامه‌هایی داریم تا همه چیز از نظر روحی برای حضور کاراته‌کاها فراهم شود. از سال 2012 این تیم ملی با هم اخت شده است. هروی قبل از اینکه سرمربی شود کمک مربی بوده است. آن زمان مسعود رهنما سرمربی تیم ملی بود و بعد جای خودش را به هروی داد. در سال 2016 باز هم این دو نفر با هم کار کردند و فکر می‌کنم اگر تاریخ کاراته را مرور کنید توقع از ما بی دلیل به وجود نیامده است.

وی در خصوص اینکه قول چند مدال را در المپیک می‌دهد گفت: کاراته ما تیم قدرتمندی است و در 3 دوره در بخش تیمی قهرمان شده‌ایم. ما در سال 2014 هیچ مدالی نگرفتیم، در سال 2016 در اتریش 2 مدال گرفتیم و در سال 2018 در مادرید یک مدال طلا در جهان کسب کرده‌ایم. من هیچ قولی برای کسب مدال نمی‌دهم ولی قول می‌دهم اعضای تیم ما تمام تلاش خودشان را انجام بدهند.

رئیس فدراسیون کاراته تاکید کرد: ما امکان کسب 3 سهمیه در پسران و 3 سهمیه در بخش کاتا در دختران را داریم. برنامه فدراسیون این است که بهترین عمکرد را داشته باشیم. هم در بخش کومیته و هم در کاتا لیاقت کسب سهمیه را داریم و امیدوارم همه ورزشکاران ما موفق شوند.

طباطبایی در خصوص حضور خمارلو در فدراسیون اتومبیلرانی و جدایی وی از کاراته گفت: او چند وقتی به کمک مازیار ناظمی رفته و اصلا قرار نبود برود اما  به فدراسیون کاراته بر می‌گردد.

وی در خصوص انتصابات زیادی که در کاراته صورت گرفته است گفت: سعی کردیم از خرد جمعی استفاده کنیم. فدراسیون تک نفره اداره نمی‌شود و امروز بار سنگینی در کاراته وجود دارد که به تنهایی نمی‌شود کار را جلو برد. باید از حداکثر نیروی های تحصیلکرده باید استفاده کرد. به جرات می‌گویم مسیر امروز کاراته استفاده از خرد جمعی است. ما در بخش‌های مختلف فدراسیون از عزیزانی استفاده می‌کنیم که سالها زحمت کشیده‌اند. به طور منظم کلیه کمیته‌هایی که تشکیل شده‌اند جلسات مختلف را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول