اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بهترین زمان ورزش در ماه رمضان

مسؤول کمیته تغذیه هیات پزشکی ورزشی فارس گفت: ورزشکاران، تمرین ورزشی خود را به بعد از افطار موکول کنند.

بهترین زمان ورزش  در ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رحیمی با اشاره به این مطلب افزود: انتخاب زمان مناسب  برای ورزش یکی از نکات بسیار مهمی است که ورزشکاران باید به آن توجه داشته باشند و توصیه می‌شود زمانی انتخاب کنند که انرژی کافی برای ورزش دارند،اما تاکید می شود بلافاصله پس از افطار نباید به تمرین پرداخت.

وی اظهار داشت: بهترین زمان انجام تمرینات یک تا سه ساعت پس از افطار است و در صورتی که مجبور به فعالیت قبل از افطار بودید، تمرین با افطار حداقل باید یک تا دو ساعت فاصله داشته باشد. این متخصص تغذیه افزود:برای جلوگیری از کاهش فشار خون، سرگیجه، سردرد و تهوع که در شرایط بی‌غذایی پس از تمرین به وجود می‌آید لازم است فعالیت با شدت سبک و متوسط انجام  شود.

رحیمی بیان کرد: بهترین فعالیت بدنی  در طول ماه رمضان، فعالیت سبک و با شدت کم مانند پیاده روی و دویدن آرام و حرکات نرمشی است؛ در واقع هدف از فعالیت در ماه رمضان حفظ آمادگی بدنی است.  

وی ادامه داد: ورزشکاران روزه دار می‌توانند با مصرف غذاهای حاوی کربوهیدرات مانند ماکارونی و برنج در سحری همراه با انواع خورشت ها و استفاده از میوه ها مانع مشکلات ناشی از کمبود مواد قندی و آب شوند وی افزود یکی از مشکلات کمبود اب بدن است بنابراین کمبود آب باید بین افطار  تا سحر  با مصرف انواع آش ها، ابمیوه های طبیعی ،شیر، ماست ، چای کم رنگ و انواع سوپ ها و مصرف آب یا شربت با شیرینی کم ضمن تمرین  برطرف شود همچنین توصیه میشود ورزشکاران بجای استفاده از زولبیا و بامیه از خرما ، کشمش و انجیر در حد متعارف استفاده کنند. توصیه میشود ورزشکاران از مصرف غذاهای سرخ کرده و چرب اجتناب کنند.

مسؤول کمیته تغذیه هیات پزشکی ورزشی فارس خاطرنشان کرد: ورزشکاران توجه کنند که از یک تا سه ساعت بعد از افطار می توانند یک فعالیت بدنی سبک انجام دهند و سپس از شام که که فاقد مواد سرخ شده، کرمدار، چربی و خامه است مانند آبگوشت و انواع خورشت ها استفاده کنند؛ مصرف سالاد و میوه به خصوص مصرف میوه های ابدار مانند هندوانه جایگاه خاصی درماه مبارک رمضان دارند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول