اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

درخواست فدراسیون فوتبال از دادگاه CAS برای صدور دستور موقت و ابطال رای AFC

مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: امیدواریم دستور موقت ما در دادگاه CAS پذیرفته شود و اگر نشود، خواستار ابطال رای AFC هستیم.

درخواست فدراسیون فوتبال از دادگاه CAS برای صدور دستور موقت و ابطال رای AFC

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، غلامرضا رفیعی در خصوص اقدامات فدراسیون فوتبال پیرامون شکایت از کنفدراسیون آسیا به دادگاه CAS  اظهار داشت: ما از  ابتدای مطرح شدن این مساله از حقوق قانونی خودمان دفاع کردیم و خیلی شفاف به دنبال حق فدراسیون بودیم. به هر حال مراحل پیگیری پرونده تا روز دوشنبه به پایان می‌رسد و فکر می‌کنم تا همین چند روز نمایندگان AFC داور خود را انتخاب کنند. قطعا دادگاه ورزش هم «سر داور» را انتخاب می‌کند. ما امیدوار هستیم صرف نظر از هر نتیجه‌ای که رخ بدهد تصمیمی برای مقابله با اقدام AFC داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا دادگاه CAS دستور موقف را نپذیرفته است عنوان کرد: اگر این دادگاه بخواهد این کار را انجام بدهد چند شرط دارد. اول باید خسارت مربوط به اجرای حکم را دریافت کند و دوم اینکه باید مطمئن شود حق با شاکی است.واقعیت این است که هنوز CAS تصمیمی در خصوص دستور موقت برای اصل رای نکرده و منتظر هستیم پنل داوری این موضوع را بپذیرد. ما معتقدیم دبیر کل AFC فاقد چنین تصمیمی است که در مورد میزبانی اینمسابقات تصمیم را بگیرد.

رفیعی در خصوص اینکه فدراسیون چه مستنداتی مبنی بر اینکه دبیر کل AFC چنین تصمیمی گرفته است گفت: چیزی که قبل از طرح شکایت و تا همین امروز مسجل شده و دبیر کل در نامه به فدراسیون فوتبال ارسال کرده  این است که آنها معتقدند تصمیم اعطای میزبانی به بحرین توسط دبیر کل اتخاذ شده است.  مساله‌ای که در مورد لیگ قهرمانان آسیا رخ داد در مورد مسابقات مقدماتی جام جهانی اتفاق نیفتاده است و خود ای اف سی هم به این موضوع اذعان کرد. چند سال پیش هم چنین تصمیمی توسط دبیر کل گرفته شد و سایر اعضا تصمیم به ابطال رای او گرفتند.

مشاور حقوقی فدراسیون در گفت و گو با برنامه ورزش و مردم یادآور شد: فدراسیون فوتبال ایران از ابتدا با این موضوع که میزبانی به یک کشور دیگر داده شود مخالفت کرد و حتی اجماعی بین کشورهای حاضر در گروه C اتفاق نیفتاد. حتی فدراسیون فوتبال ایران حاضر شد برای آنکه حق میزبانی‌اش در 3 بازی مسابقات مقدماتی ضایع نشود میزبان بقیه بازی‌های گروه C باشد. به همین دلیل است که معقتدیم هیچگونه رای گیری در مورد اعطای میزبانی صورت نگرفته و دبیر کل ای اف سی خودش چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است.

وی در خصوص اینکه آیا به صدور رای به نفع فدراسیون امیدوار است یا خیر گفت: اولین و مهمترین نکته این است که امیدواریم دستور موقت ما پذیرفته شود که اگر نشود ما خواستار ابطال رای دبیر کل AFC هستیم. ما وقتی شکایت کردیم تکلیف قانونی خود را انجام دادیم. مطمئنا بدون امیدواری تصمیم به شکایت نگرفتیم.

وی در خصوص حذف فوتبال ساحلی ایران از جام جهانی گفت: جام جهانی 2021 در مسکو برگزار می شود. سهمیه کشورهای آسیایی 3 تیم است اما متاسفانه به دلیل کرونا 2 بار مسابقات قهرمانی آسیا به تعویق افتاد و در نهایت بازی ها لغو شد. ای اف سی قرار بود مکانیزمی را برای انتخاب تیم‌ها اعلام کند و 3 روز پیش هم نامه‌ای را به فدراسیون ارسال کرد که بر مبنای تیم‌های قهرمان سالهای 2015 تا 2019 امتیازاتی را ارائه کردند. در نهایت گفتند با این محاسبات تیم ژاپن، امارات و عمان به جام جهانی خواهند رفت. البته ما با بررسی آرشیو و مستندات در کمیته فوتسال متوجه شدیم نحوه محاسبه نادرست و تیم اول ژاپن، تیم دوم ایران، سوم عمان و تیم چهارم امارات است، به همین دلیل شب گذشته هم نامه‌ای را در اعتراض به این تصمیم ارسال کردیم. چیزی که ما در اختیار داریم این است که محاسبات AFC نادرست بوده و منتظر شفاف سازی آنها هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول