اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: بهبود روابط با آمریکا به اراده سیاسی متقابل نیاز دارد

سخنگوی کاخ کرملین ضمن لازم دانستن اراده سیاسی متقابل برای بهبود روابط مسکو-واشنگتن، تاکید کرد که گفتار مقام‌های آمریکایی در این باره با اعمال مخربشان همخوانی ندارد.

کرملین: بهبود روابط با آمریکا به اراده سیاسی متقابل نیاز دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (جمعه) گفت بهبود روابط با آمریکا، به اراده سیاسی متقابل نیاز دارد.

پسکوف طی نشست خبری روزانه در کرملین، در توضیح شرایط بهبود روابط دوجانبه مسکو-واشنگتن، توضیح داد: «اراده سیاسی متقابل هنوز هم اینجا نیاز است. رئیس‌جمهور [ولادیمیر] پوتین بارها اراده سیاسی خود را اثبات کرده و گفته که برای احیا و بهبود روابط با ایالات متحده تمایل دارد».

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، وی در ادامه تاکید کرد: «مسکو هیچ کاری نکرده که به روابط ما آسیب بزند... مسکو آغازکننده وخیم شدن روابط و کشاندن آن به نقطه‌ای که هم‌اکنون هست، نبوده است».

سخنگوی کرملین با بیان اینکه عمل و گفتار مقام‌های واشنگتن همخوانی ندارد، اظهار داشت اینکه می‌گویند برای دیدار و گفت‌وگو آماده‌اند ولی اقداماتی انجام می‌دهند که به روابط دوجانبه صدمه می‌زند.

به نوشته ریانووستی، پسکوف در این‌باره افزود: «ما از همتایان آمریکایی‌مان کلماتی را می‌شنویم مبنی بر آمادگی برای برگزاری گفت‌وگو درباره مسائل مربوط به منافع دوجانبه ولی متاسفانه این بیانیه‌های طرف آمریکایی با برخی کارهای مشخص آنها تطابق ندارد».

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره تأثیر تحرکات نظامی روسیه در مرز اوکراین بر روابط با آمریکا، تاکید کرد که این دو مسئله هیچ ارتباطی با هم ندارند.

سخنگوی کرملین در این خصوص نیز اظهار داشت: «ما گفته‌ایم که هرگونه تحرکات نیروهای ما در سرزمین روسیه، هیچ تهدیدی برای هیچکسی نیست و اینکه نباید نوعی تنش‌زایی به‌حساب بیاید. روسیه کاری را انجام می‌دهد که برای توسعه ارتش خود و تمرین نیروهایش ضروری می‌داند».

ریانووستی به نقل از پسکوف نوشت: «به همین دلیل، این موضوع قطعا در روابط دوجانبه روسیه-آمریکا هیچ جای سوالی ندارد».

وی روز سه‌شنبه نیز با بیان اینکه تنش‌های اخیر با روسیه را کشورهای غربی آغاز کردند، از آنها خواست که آرام باشند و تفکرات ضد روسی را کنار بگذارند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول