اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

بارش‌های سال زراعی جاری ۵۵درصد کمتر از پارسال/وزش باد شدید در تهران

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا ۳۰ فروردین امسال، ۱۱۳ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۴۹.۴ بود که بارش سال جاری ۵۴.۷ درصد کمتر از سال گذشته است.

بارش‌های سال زراعی جاری ۵۵درصد کمتر از پارسال/وزش باد شدید در تهران

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: روز آینده در شرق گیلان، استان مازندران، خراسان شمالی، شرق زنجان، استان مرکزی، برخی نقاط اصفهان، ارتفاعات غرب و جنوب یزد، کرمان و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز در قزوین، تهران، البرز و سمنان رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز یک شنبه پنجم اردیبهشت در سواحل خزر، خراسان شمالی، ارتفاعات غرب و شرق اصفهان، کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و دامنه ها و ارتفاعات قزوین، البرز، تهران و سمنان همچنین برخی مناطق اصفهان، بارش پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه پیشِ رو در برخی نقاط جنوب و جنوب شرق کشور به ویژه دامنه‌ها و ارتفاعات و در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور بارش پراکنده باران خواهیم داشت.

اصغری اظهار کرد: امروز دمای هوا در استان‌های ساحلی خزر ۴ تا ۷ درجه کاهش یافته و از یک شنبه تا دوشنبه بین ۶ تا ۱۰ درجه افزایش می یابد.

وی افزود: روزهای دوشنبه و سه شنبه پیشِ رو سرعت وزش باد در غرب و شمال غرب کشور افزایش خواهد یافت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز دریای خزر مواج است، گفت: امروز در سواحل خزر، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران، جنوب کرمان، همچنین برخی مناطق فارس بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق و احتمال باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۹ و ۲۲ درجه خواهد بود.

وی اظهار کرد: روز آینده شهرکرد و همدان با کمینه دمای ۶ درجه بالای صفر خنک ترین مراکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۲ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت بارش ها در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۹۹) تا ۳۰ فروردین امسال، ۱۱۳ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۴۹.۴ بود که بارش سال جاری ۵۴.۷ کمتر از سال گذشته است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول