اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

اروپا دیگر در برابر فشارهای آمریکا کوتاه نمی‌آید

آلمان و اغلب کشورهای اروپایی علی رغم تحریم‌ها و فشارهای آمریکا علیه اتحادیه اروپا و پروژه انتقال گاز نورد استریم 2 هنوز در برابر فشارهای آمریکا کوتاه نیامده‌اند.

اروپا دیگر در برابر فشارهای آمریکا کوتاه نمی‌آید

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، علی رغم بالا گرفتن فشارهای آمریکا علیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و تهدید به تحریم‌ آنها، اما آلمان و اکثر کشورهای اروپایی که میلیاردها دلار برای ساخت خط انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورداستریم 2 سرمایه‌گذاری کرده‌اند هنوز کوتاه نیامده و از اجرای این پروژه حمایت می‌کنند.

ریچارد وولف، استاد دانشگاه و نویسنده، می‌گوید: پروژه نورد استریم 2 از دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه روسیه مستثنا شده‌ است؛ چراکه آمریکا می‌ترسید اروپایی‌ها که همین حالا هم در برابر فشارهای آمریکا برای انحلال این پروژه مقاومت می‌کنند، ناراحت شوند. در واقع اتحادیه اروپا در زمان دونالد ترامپ هم که فشارها به شدت بالا بود، برای تعطیل کردن پروژه نورد استریم 2 سر خم نکرد.

وولف گفت: دیگر کشورهای اروپایی همانند گذشته تابع فشارهای آمریکا نیستند. قبلا شاهد آن بودیم که هر لحظه رئیس  جمهور آمریکا چیزی می‌گفت کشورهای اروپایی عقب نشینی کرده و اطاعت می‌کردند. به نظر من آن روزها به پایان رسیده و دوباره شاهد روی آوردن کشورهای اروپایی به سمت تکمیل پروژه نورد استریم 2 هستیم.

این استاد دانشگاه گفت: اقدامات آمریکا تنها در حال نزدیک کردن روسیه و چین به یکدیگر است و  این دو کشور روز به روز خودکفاتر می‌شوند. 

این مسئله آمریکا را در شرایط سختی قرار می‌دهد؛ چراکه مسکو و پکن در حال همکاری با یکدیگر و خارج کردن کشورهای جهان سوم از زیر سلطه آمریکا هم هستند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول