اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

بزرگداشت سی‌ و‌ هشتمین سالگرد یک عارف برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد عروج آسمانی موحد کبیر و عارف عظیم‌الشان حاج سیدهاشم موسوی حداد روز ۵ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

بزرگداشت سی‌ و‌ هشتمین سالگرد یک عارف برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد عروج آسمانی موحد کبیر و عارف عظیم‌الشان حاج سیدهاشم موسوی حداد روز ۵ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور و سخنرانی دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی، آیت‌الله محمدصالح کمیلی و حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی مطلق و مرثیه‌خوانی سیدمجید بنی‌فاطمه در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

در این مراسم که روز یکشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد، بناست از کتاب «حداد در آینه حداد» نیز رونمایی شود.

این مراسم به دلیل شرایط کرونایی با حضور محدود جمعیت برگزار می شود و بناست به صورت زنده از صفحات اینستاگرام komeily.ir و markaztohid.ir پخش زنده شود.

سیدهاشم موسوى حداد، عارف شیعى قرن چهاردهم و از شاگردان سیدعلی قاضی بود. او در کربلا و نجف به تحصیل علم پرداخت. از حداد، نوشته‌‏ای جز چند نامه باقی نمانده و نظریات و حالاتش در کتاب روح مجرد (نوشته شاگردش سید علامه محمدحسین طهرانی- بیان شده است. حداد از راه نعل‌‏بندی گذران زندگی می‌کرد.

ذکر غالب او یا صاحب الزمان بود و به اشعار فارسى شمس‌ مغربى، حافظ و مولوى و به اشعار شاعران غرب چون ابن فارض علاقه فراوان داشت. ملاقات مرحوم شهید مطهری با این عارف بزرگ‌ بسیار درس‌آموز است 

حداد در ۱۲ رمضان ۱۴۰۴ق/ ۲۱ خرداد ۱۳۶۳ شمسی در کربلا وفات یافت و در وادی‌الصفا کربلا به خاک سپرده ‏شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول