اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

حسینی: می‌گفتند رئیس جمهور تدارکاتچی است اما برای کاندیداتوری صف کشیده‌اند

دبیرکل کانون دانشگاهیان گفت: برخی رئیس‌جمهور را تدارکاتچی می دانستند حالا ۲۰ نفری برای کاندیداتوری صف کشیده‌اند.

حسینی: می‌گفتند رئیس جمهور تدارکاتچی است اما برای کاندیداتوری صف کشیده‌اند

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ سید محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در نشست مجازی با استادان دانشگاه تهران گفت: عده‌ای به درستی نگران مذاکرات وین هستند چون تجارب تلخ گذشته را پیش‌روی خود دارند. 

وی اظهار داشت: بر چه اساسی آقایان مدعی هستند که هرگز کلاه سرشان نمی رود؟ مگر قبلاً نرفت؟ این بار هم این احتمال وجود دارد که کلاه بزرگتری بر سرشان بگذارند چون بر این باورند که طرف ایرانی نیاز به این توافق دارد تا در انتخابات ریاست جمهوری دستش خالی نباشد.  

حسینی افزود: الان در وین چه خبر است؟ چطور صهیونیست ها به واسطه آمریکایی ها در جریان مذاکرات هستند اما نوبت به مردم ایران که می رسد به سخنان گرد و کلیات ابوالبقاء بسنده می‌کنند؟ و طلبکار هم می شوند که رقیب داخلی نمی گذارد تحریم‌ها برداشته شود! اگر راست می‌گویید با صراحت اعلام کنید چه کسی تاکنون سنگ اندازی کرده است؟ 

این استاد دانشگاه گفت: چرا به دروغ می‌خواهید دوگانه موافق و مخالف رفع تحریم درست کنید؟ هیچ فرد یا گروهی در ایران جز ضد انقلاب؛ مخالف لغو تحریم‌ها نیست. شما ۸ سال وقت داشتید چه کارکرد و کارنامه قابل ارائه‌ای دارید که در روزهای پایانی بیش فعال شده‌اید؟ 

وی افزود: بله جمعی نگران هستند که بازهم شروط رهبری را نادیده بگیرید و همه تحریم‌ها لغو نشود ولی محدودیت‌ فعالیتهای هسته‌ای را شروع کنید و امکان بهره‌برداری از مکانیزم ماشه را به آمریکا بدهید. 

حسینی افزود: چرا شفاف نمی گویید در وین چه می گذرد؟ آیا فقط مردم ایران نامحرم هستند ولی اسرائیل غاصب باید جزئیات مذاکرات را بداند؟ آیا به عوض رفع همه تحریم ها، صرفا دنبال تعلیق برخی از تحریم‌ها هستید؟ آیا این تقلا؛ حتی اگر انکار هم کنید؛ با هدف تاثیر گذاری در انتخابات نیست؟ باز هم می خواهید اقتصاد را شرطی کنید هر ۱۲۰ یا ۱۸۰ روز مردم به ویژه فعالان اقتصادی را در بیم و امید تمدید تعلیق تحریم‌ها، بلاتکلیف نگه دارید؟ 

حسینی خاطر نشان کرد: آقای روحانی می گوید راستی آزمایی چیز پیچیده ای نیست و دم از یک روز یا یک هفته زمان برای انجام آن می زند در حالی که بر اساس نظر کارشناسی در برخی حوزه ها مثل  معاملات نفتی به ۲ تا ۶ ماه زمان برای راستی آزمایی نیاز است. 

وی اظهار داشت: لابد دوباره می‌خواهند قهرمان دیپلماسی درست کنند و صدها سکه طلا ریخت و پاش کنید، و وانمود کنند فتح الفتوح کرده اند تا با لطایف الحیل و ظرافت ۸ سال دیگر پاستور را حفظ کنند! 

حسینی گفت: چرا دلواپس پخش یک مستند هستید که نشان می‌دهد ۱۴ ماه قبل از  برجام، یک موسسه صهیونیستی متن آن را تنظیم کرده و شما عیناً آن را تائید کرده‌اید و این سناریو در مورد مذاکرات وین دوباره تکرار شده است؟! 

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران افزود: کسانی که هشت سال شعار رونق اقتصادی دادند و مدعی بودند چرخ اقتصاد را به بهترین وجه به چرخش در می آورند حالا می‌گویند  همین که در کشور قحطی نیست، خدا را شکر کنید! چنان با اعتماد بنفس از اقدامات محیرالعقول در   ۱۰۰ روز آخر دولت دم می زنند، که انگار در ۸ سال گذشته، هر ۱۰۰ روز چه توفیقات تحسین‌برانگیزی داشته‌اند؟ 
حسینی با بررسی جریان شناسی انقلاب گفت: در انقلاب اسلامی از ابتدا دو جریان وجود داشته است. یکی جریان پیرو اندیشه امام و انقلاب و ولایت فقیه و دیگری جریان غربگرایی و لیبرالیسم بوده است. 

وی گفت: زمانی امثال شهید بهشتی پیشگام جریان انقلابی و بنی‌صدر پرچمدار لیبرالیسم بودند و حالا اصلاحات، کارگزاران و اعتدال سنگ تعامل با غرب را به سینه می زنند. 

وی تاکید کرد: نیروهای انقلابی در هشت سال دفاع مقدس سینه سپر کردند و از تمامیت ارضی ایران عزیز دفاع کردند، در ۴ دهه گذشته همواره یار و یاور محرومان بوده‌اند و برای پیشرفت کشور در حوزه‌های علم و فناوری، افزایش قدرت دفاعی و صیانت از امنیت و کرامت مردم از جان مایه گذاشته اند و در جریان کرونا هم به جد پای کار هستند. 

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر مردم در اسفند ۱۳۹۸ در انتخابات مجلس حضور مورد انتظار را نداشتند، بخاطر نارضایتی بلکه عصبانیت و ناراحتی از عملکرد غیر قابل دفاع دولت بود، که متاسفانه در دولت عزم جدی برای حل مشکلات مردم وجود نداشته است، برخی هم به قیمت جان مردم دنبال سودجویی و  پر کردن جیب خودشان هستند. 

استاد دانشگاه تهران افزود: وظیفه اساتید و نخبگان جامعه هست که با صراحت به مردم بگویند اگراز وضع اقتصادی و معیشتی فعلی راضی هستند دوباره به فردی از دولت روحانی مثل جهانگیری یا ظریف رأی دهند تا همین وضع فلاکت‌بار ادامه یابد!

وی با بررسی دیدگاه های فعلی جریان اصلاح طلب تاکید کرد: اصلاح طلبان در سال 1392 و 1396 تمام قد از انتخاب روحانی حمایت کردند و گفتند ما ضامن اجرای وعده‌های ایشان هستیم، اما حالا می خواهند پای خود را کنار بکشند و با آسمان و ریسمان بهم بافتن، خود را موجه جلوه دهند اما مردم نمی توانند این نیرنگ را باور کنند. 
حسینی گفت: در حالی که اختیارات رئیس‌جمهور را اندک می دانستند و عبارات سخیفی چون اردک لنگ و تدارکات‌چی را برای رئیس‌جمهور  مسلوب الاختیار به کار می برند، حالا حدود ۲۰ نفرشان برای نامزدی صف کشیده اند تا اگر اوضاع بر وفق مراد بود کاندیدا شوند! حتی کسانی مانند تاج زاده از فعالان فتنه که با مبانی انقلاب، امام و نظام جمهوری اسلامی مشکل دارد، مایل است ثبت نام کند! همین موضوع نشان می دهد که این جریان اهل دل کندن از قدرت نیست و به دروغ مدعی اختیارات کم ریاست جمهوری است! 
حسینی ضرورت وحدت نیروی های انقلاب را یادآور شد و گفت: اگر نیروهای انقلاب منسجم نشوند و دور  کاندیدای اصلح جمع نشوند، باید هشت سال دیگر وضعیت نابسامان کنونی تحمل شود، بلکه روز به روز وضعیت اسفبارتر خواهد شد. 

وی گفت: در انتخابات ۲۸خرداد این جریان دوباره با توسل به جنگ روانی، رسانه‌ای و امنیتی که در آن استاد و متخصص بلامنازع هستند دنبال تطهیر خود هستند، که البته مردم و به ویژه جریان انقلاب باید هوشیار باشند و مفتون و یا مرعوب ترفندهای وارداتی و یا ابداعی آنان نشوند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: نباید به کسانی که دنبال تحمیل برجام ۲ و ۳ و ۴ بوده و هستند مجدد مجال میدان‌داری داد. همه افراد و جریان های حامی دولت شریک و مقصر وضع  فعلی کشور هستند . آنها اگر آگاهانه در این مسیر گام برداشتند که خیانت کرده اند و اگر خبط و خطا کرده اند نباید توقع داشته باشند که مردم از آنها تبعیت کنند چون احتمال تکرار خطا از سوی آنان وجود دارد. 

سید محمد حسینی در پاسخ به این سوال که آیا آقای رئیسی به انتخابات ورود خواهد کرد یا نه، گفت: بله این اطمینان وجود دارد که به دلایل متعدد ایشان وارد عرصه انتخابات شود چون شخصیتی تکلیف محور است، و البته تا زمانی که ورود ایشان رسما اعلام می‌شود جریان انقلاب نباید منتظر و منفعل بماند بلکه کارهای فراوانی هست که در این فاصله باید انجام شود، از جمله لازم است ماهیت جریان غربگرا و لیبرال تبیین شود. البته دیگر کاندیداهایی که از جبهه انقلاب به میدان آمده اند، نیروهای متعهد و خدومی هستند. 

وی گفت: نباید دچار تفرقه شویم. همه باید کمک کنند و انسجام حفظ شود تا جریانی که دنبال تحول به نفع مردم، تکیه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخل، مبارزه با فساد، رانت و تبعیض و بهبود وضع معیشتی مردم با رونق تولید و در نتیجه کاهش تورم و ایجاد اشتغال هست روی کار بیاید. با آمدن آقای رئیسی غالب کاندیداهای جبهه انقلاب به نفع ایشان کنار خواهند رفت و وفاق ایجاد خواهد شد. 
دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در عین حال هشدار داد:  توطئه ای در جریان است که انتخابات را عقب بیاندازند و کرونا را بهانه کرده اند. عباس عبدی می گوید باید انتخابات را به زمان دیگری موکول کرد و محسن هاشمی می گوید با انتخابات ممکن است موج پنجم کرونا شکل بگیرد. تقلا می‌کنند که دوگانه موهوم زنده ماندن و انتخابات ( مرگ) را  راه بیاندازند. 
وی اظهار داشت: می خواهند مردم را بترسانند تا نظام تحت فشار افکار عمومی قرار گیرد و اگر برنده نشدند و مردم هم کمتر شرکت کردند، بگویند جمهوری اسلامی مقبولیت مردمی و یا مشروعیت ندارد. این ها حداقل سی سال قوه مجریه را در اختیار داشته اند و همواره ژست اپوزیسیون هم می گیرند که در همه دنیا چنین پدیده‌ای نادرالوجود و باور نکردنی است. هدف دیگر آنها از طرح تاخیر در انتخابات، میوه چیدن از برخی اثرات کوتاه مدت مذاکرات وین است. 
حسینی خاطر نشان کرد: هنر جریان رقیب دوگانه سازی های کاذب است و با همین دوگانه سازی ها هشت سال دولت را در دست گرفتند الان هم دنبال همین ترفندها هستند. 

وی در پاسخ به این سوال که چه ساز و کاری وجود دارد که اگر رئیس جمهور حافظ منافع ملی نباشد با او برخورد شود، گفت: بعضا روسای جمهور گمان می کنند مصونیت آهنین دارند چون تاکنون در برابر تخلفات و قانون شکنی روسای جمهور بیش از حد لازم مماشات و مصلحت اندیشی شده است، در حالیکه در قانون اساسی دو راهکار در برابر تخلفات و بی کفایتی رئیس جمهور وجود دارد. هم مجلس می تواند سوال و یا استیضاح و در صورت لزوم اعلام عدم کفایت سیاسی کند و هم دیوان عالی کشور امکان برخورد با تخلفات را دارد. 

وی اظهار داشت: ما انتظار داریم این دو مرجع، ساز و کاری مناسب‌تری را طراحی کنند که با حفظ حرمت و جایگاه رئیس جمهور، مانع سوء استفاده از این موقعیت خطیر شوند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول