اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

رزمایش ضد چینی ژاپن با آمریکا و فرانسه در جنوب این کشور

توکیو از برنامه خود برای برگزاری رزمایش مشترک زمینی با دو کشور آمریکا و فرانسه در میانه تنش‌ها با پکن بر سر جزایر مورد مناقشه در دریای چین شرقی خبر داد.

رزمایش ضد چینی ژاپن با آمریکا و فرانسه در جنوب این کشور

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آمریکا و فرانسه به همراه ژاپن قصد دارند رزمایشی مشترکی را از ۱۱ تا ۱۷ مه (۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت) در جنوب ژاپن که اولین رزمایش مشترک سه کشور با حضور نیروهای زمینی است، برگزار کنند.   

به گزارش شبکه «آرتی»، «نوبو کیشی» وزیر دفاع ژاپن امروز جمعه این خبر را اعلام کرد و در اشاره به جزایر مورد مناقشه در دریای چین شرقی گفت: با تقویت همکاری میان ژاپن، ایالات متحده و فرانسه، می‌خواهیم تاکتیک‌ها و مهارت‌های نیروهای دفاعی را در دفاع از جزایر دورافتاده بهبود بخشیم.

روابط پکن و توکیو بر سر جزایر مورد مناقشه تحت کنترل ژاپن با نام «سِن‌کاکو» که طرف چینی آن‌ها را «دیائو» می‌خواند، تیره شده است. کشتی‌های چینی در هفته‌های اخیر به آب‌های اطراف این جزایر وارد شدند و آمریکا هم اخیراً رزمایش منفردی را اطراف این جزایر برگزار کرد.

رزمایش مشترک سه کشور مذکور همچنین در حالی قرار است برگزار شود که فیلیپین هم مستقیماً به چین به دلیل دور نکردن کشتی‌هایش از دریای چین جنوبی اعتراض کرده است. مانیل در حالی مدعی است که صدها کشتی نظامی چین به بخش‌های مورد مناقشه در این آب‌ها تجاوز می‌کنند که پکن می‌گوید هیچ سربازی در آن‌ها حضور ندارد و این کشتی‌ها فقط کشتی‌های ماهیگیری هستند.

پیشتر، بعد از درخواست رئیس‌جمهور آمریکا از کنگره به منظور اختصاص بودجه ۷۱۵ میلیارد دلاری به پنتاگون با هدف اقداماتی از قبیل مهار چین، وزیر دفاع فیلیپین از برگزاری رزمایش مشترک با آمریکا خبر داد. مقام‌های ارشد نظامی و دفاعی فیلیپین اعلام کردند رزمایش مشترک نظامی سالیانه این کشور با آمریکا که سال ۲۰۲۰ به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا لغو شده بود، امسال برگزار می‌شود.

مقام‌های ارتش فیلیپین روز یکشنبه (۲۲ فروردین) اعلام کردند که نظامیان این کشور و آمریکا به مدت دو هفته در فیلیپین در رزمایش مشترک شرکت می‌کنند.

برونئی، مالزی، فیلیپین، تایوان، ویتنام و چین درباره تملک بخش‌های از مناطق دریای چین جنوبی دچار اختلافات ارضی هستند و آمریکا طی سال‌های گذشته برای بهره برداری از این اختلافات همواره در تلاش بوده است.

آمریکا ضمن اعلام حمایت از مواضع ضد چینی کشورهای حاشیه دریای چین جنوبی و شرقی، به اقداماتی از قبیل برگزاری رزمایش‌های نظامی دست زده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول