اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

گسترش همکاری ترکمنستان با بانک توسعه آسیا

وزیر اقتصاد و دارایی ترکمنستان طی دیداری با مسئول بانک توسعه آسیا در آسیای مرکزی در مورد توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و بهداشتی در دوره پس از کرونا گفت‌وگو کردند.

گسترش همکاری ترکمنستان با بانک توسعه آسیا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «محمد گلدی سردار اف» وزیر اقتصاد و دارایی ترکمنستان طی دیداری با «صفدر پرویز» مسئول بانک توسعه آسیا در آسیای مرکزی و هماهنگ کننده این بانک در منطقه، به صورت ویدئو کنفرانس گفت و گو کرد.

در این دیدار، موضوع استراتژی بهداشت تا سال 2030 ، ارائه کمک‌های فنی برای بهبود ایمنی جاده‌ها در کشورهای عضو مجمع اقتصادی منطقه‌ای آسیای مرکزی مطرح شد و برنامه‌هایی با مشارکت سازمان تجارت جهانی و سایر ارگان‌ها  مورد توجه قرار گرفت.

در این دیدار توسعه همکاری‌های منطقه‌ای، به ویژه در زمینه بهداشت در دوره پس از بیماری همه گیری اشاره شد و بر گسترش همکاری در این زمینه تاکید کرد.

هم چنین بر ایجاد کریدورهای اقتصادی جدید و بهبود ارتباطات حمل و نقل تاکید و اشاره شد که باید فرصت‌هایی را برای توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال در منطقه ایجاد شود.

پرویز گفت: هماهنگی بهتر سیاست‌های مالی و پولی باعث تقویت ثبات اقتصاد کلان در منطقه می‌شود و از وزیر دارایی و اقتصاد ترکمنستان دعوت کرد تا در نشست سطح بالای مجمع اقتصادی آسیای مرکزی که در 4 ماه مه برگزار می‌شود ، شرکت کند.

وی افزود: این نشست بر نقش دیجیتالی شدن اقتصاد در توسعه همکاری‌های منطقه‌ای تمرکز خواهد کرد.

برنامه اقتصادی منطقه‌ای آسیای مرکزی 11 کشور را شامل می شود که عبارتند از: افغانستان ، مغولستان، آذربایجان، پاکستان، تاجیکستان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و گرجستان و توسط 7 نهاد بین المللی مانند بانک توسعه آسیا، بانک بازسازی و توسعه اروپا، صندوق بین المللی پول، بانک توسعه اسلامی، برنامه توسعه سازمان ملل، بانک جهانی و بانک سرمایه گذاری زیرساخت های آسیا پشتیبانی می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول