اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

دومین پرواز نبوغ در مریخ/ بالگردها عناصر اصلی مأموریت در مریخ می‌شوند

​بالگرد «نبوغ» ناسا، تنها سه روز پس از نخستین پروازش در سطح سیاره‌ سرخ، برای بار دوم بر فراز دهانه‌ جزرو به پرواز درآمد.

دومین پرواز نبوغ در مریخ/ بالگردها عناصر اصلی مأموریت در مریخ می‌شوند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از ان‌بی‌سی، ​بالگرد «نبوغ» ناسا، تنها سه روز پس از نخستین پروازش در سطح سیاره‌ سرخ، برای بار دوم بر فراز دهانه‌ جزرو به پرواز درآمد.

براساس داده‌های منتشر شده از سوی سازمان هوانوردی آمریکا، نبوغ در دومین پرواز خود ارتفاع بیشتری از سطح سیاره سرخ گرفت و مدت زمان پرواز را نسبت به نمونه قبل افزایش داد. 

میمی آنگ، مدیر پروژه‌ نبوغ پیش از دومین پرواز این بالگرد در پستی نوشت: «نبوغ» در پروازی که امروز انجام خواهد داد تا ارتفاع پنج متری بالا خواهد رفت و به اندازه‌ی دو متر به طرفین حرکت خواهد کرد.

کارشناسان ناسا نوشتند: دومین پرواز نبوغ ۱۳ ثانیه نسبت به نمونه قبلی طولانی‌تر بود و این نشان‌دهنده امکان پرواز ذدر سطح سیاره سرخ است.

هاوارد گریپ ، خلبان ارشد هوانورد نبوغ در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (JPL) در بیانیه ای گفت:  «به نظر ساده می‌رسد، اما ناشناخته‌های زیادی در مورد نحوه پرواز با هلی کوپتر در مریخ وجود دارد و در آینده بالگردها به عناصر اصلی مأموریت در مریخ تبدیل می‌شوند».

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول