اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واشنگتن: پیشنهادهای به ایران بر اساس پایبندی در مقابل پایبندی است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه جمعه در گفت‌وگو با الجزیره گفت که پیشنهادات دولت بایدن به ایران بر اساس پایبندی در مقابل پایبندی است.

واشنگتن: پیشنهادهای به ایران بر اساس پایبندی در مقابل پایبندی است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که پیشنهادات دولت بایدن درباره ایران بر اساس پایبندی در مقابل پایبندی است.

وی که با شبکه الجزیره مصاحبه می‌کرد، گفت: «بر دیپلماسی با ایران متمرکز هستیم و توافق هسته‌ای بسیار مهم بوده است».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: «با اسرائیل درباره موضوعات منطقه‌ای گفت‌وگو داریم و با آنها درباره چالش‌های ناشی از ایران نیز صحبت کرده‌ایم».

پرایس گفت: «در جریان مذاکرات وین درباره کیفیت از سرگیری پایبندی ایران به تعهدات برجامی و تحریم‌هایی را که امکان برداشتن آنها وجود دارد مذاکره می‌کنیم».

ساعتی پیش نیز «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید خبر داد که واشنگتن، تل‌آویو را در جریان مذاکرات وین و برنامه آمریکا در خصوص این مذاکرات قرار داده است.

وی که در کنفرانس خبری کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: «عامل تشویق کننده‌ای برای ادامه مذاکرات در خصوص برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد و اسرائیل را در جریان آن و قصدمان قرار داده‌ایم».

به گفته مقام‌های صهیونیست، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از هیأتی که قرار است در روزهای آینده برای گفت‌وگوهای استراتژیک با مقام‌های آمریکایی درباره ایران به واشنگتن سفر کند، خواسته بر مخالفت این رژیم با بازگشت آمریکا به برجام تاکید داشته باشند.

به نوشته وبگاه خبری «آکسیوس» این موضع شبیه موضعی است که رژیم صهیونیستی طی یک سالِ قبل از امضای برجام در سال ۲۰۱۵ اتخاذ کرد و اکنون تاریخ می‌تواند تکرار شود.

قرار است «مئیر بن شبت»، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، «آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم، «تمیر هیمن» رئیس دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل و «یوسی کوهن» رئیس موساد هفته آینده برای گفت‌وگو با همتایان آمریکایی خود در خصوص ایران عازم واشنگتن شوند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول