اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

با «بهشت اجابت» مهمان اختصاصی بین‌الحرمین باشید/ پخش از شبکه شما

تهیه‌کننده برنامه سحرگاهی «بهشت اجابت» شبکه شما می گوید پخش تصاویر اختصاصی از کربلا، بین‌الحرمین و نجف اشرف از جمله ویژگی‌های این برنامه در سال جاری است.

با «بهشت اجابت» مهمان اختصاصی بین‌الحرمین باشید/ پخش از شبکه شما

حسین حقیقت‌ تهیه‌کننده برنامه سحرگاهی «بهشت اجابت» در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس با اشاره به پخش این برنامه از شبکه «شما» و سیمای مرکز اصفهان اظهار کرد: برای هشتمین سال متوالی تجربه تولید برنامه سحرگاهی را دارم و این تجربه در برنامه «بهشت اجابت» نیز بسیار به کار آمده است.

وی افزود: برنامه تلویزیونی «بهشت اجابت» از سال 98 با همکاری مجموعه فرهنگی مذهبی تخت فولاد تولید شده است؛ حضور علمای بزرگ شیعه در تخت فولاد و اینکه این مکان دومین آرامگاه جهان تشیع بعد از وادی السلام به شمار می‌رود از دلایل انتخاب نام «بهشت اجابت» برای این برنامه است.

تهیه‌کننده این برنامه تلویزیونی با بیان اینکه لوکیشن برنامه، گلستان شهدای اصفهان واقع در تخت فولاد است گفت: معارف اسلامی، قرآن کتاب زندگی و زندگی فردی اجتماعی بر مبنای قرآن از جمله موضوعات این برنامه به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: این برنامه با هدف معرفی علماز مدفون در تخت فولاد اصفهان تولید می‌شود به همین دلیل پخش صدای علما، بیان شرح حال زندگی و درجه علمز آنان از بخش‌های مختلف «بهشت اجابت» است. همچنین آوازهای سحرگاهی، تواشیح، قرائت وصیت‌نامه شهدای دفاع مقدس و آیتم‌هایی از کربلای معلی، بین‌الحرمین و نجف اشرف که به صورت اختصاصی ضبط شده‌اند، بخش‌های دیگر برنامه را تشکیل می‌دهند.

حقیقت با اشاره به ویژگی‌های جذب مخاطب در برنامه‌های سحرگاهی عنوان کرد: اینگونه برنامه‌ها باید بتوانند ارتباط روزه‌داران را با مبعودشان برقرار کنند، در این راستا استفاده از مناجات‌های ویژه سحر، تولید آوازهای سحری، نمایش تصاویر اماکن مذهبی و موضوعات این چنینی بسیار کمک‌کننده است.

تهیه‌کننده برنامه «بهشت اجابت» به مهمانان و کارشناسان این برنامه اشاره و تصریح کرد: اساتید حوزه علمیه اصفهان و قم و آیت‌الله مهدوی از اعضای مجلس خبرگان رهبری مهمانان این برنامه هستند همچنین به مناسبت‌های مختلف در ماه رمضان از مداحان و مناجات‌خوان‌های مختلف دعوت می‌شود تا در برنامه حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه این برنامه با حمایت‌های بی‌دریغ مدیرکل مرکز اصفهان به مرحله تولید رسیده است، گفت: اگر همکاری و حمایت معاون سیمای اصفهان و مدیریت مجموعه تخت فولاد که ما را در تهیه محتواهای قابل قبول کمک کردند، نبود شاید برنامه «بهشت اجابت» با این کیفیت و محتوا تولید نمی‌شد.

حقیقت افزود: «بهشت اجابت» در سال گذشته توانست رتبه اول را در برنامه‌های مراکز کسب کند. همچنین سال 98 هم برنامه دوم مراکز شد و امسال نیز این برنامه با محتوای مناسب و هدفی که در پیش گرفته، می‌تواند با برنامه‌های دیگر در شبکه‌های مختلف رقابت کند چرا که از شب نخست، مخاطبان از این برنامه استقبال کرده‌اند.

این تهیه‌کننده تلویزیونی گفت: برنامه «بهشت اجابت» از نظر محتوا و آیتم‌های تولیدی مطابق با استانداردهای برنامه‌سازی در صداوسیما تولید می‌شود و قابل پخش از شبکه‌های مختلف سیما نیز است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، کار تولید به لحاظ مالی و نیروی انسانی بسیار سخت شده و فکر می‌کنم معاونت استان‌ها در تامین نیروی انسانی و بودجه‌های لازم می‌تواند یاری‌گر ما باشد.

«بهشت اجابت» در 29 قسمت 90 دقیقه‌ای با حمایت مجموعه فرهنگی مذهبی تخت فولاد به تهیه‌کنندگی حسین حقیقت، کارگردانی و تدوین شهرام ابراهیمی، نویسندگی مهدی ساغری‌زاده و اجرای محمدامین صادقی، سحرگاهان ماه مبارک رمضان و از ساعت 3:30 به صورت زنده روی آنتن سیمای مرکز اصفهان می‌رود.

از دیگر عوامل تولید «بهشت اجابت» می‌توان به هماهنگی تولید علیرضا امین‌منش، مدیرتولید علی قاسمی منش و مهدی توکلی و مدیر نورپردازی علی قاسمی‌منش اشاره کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول