اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

خادمی هیئت تعزیه‌خوانی از جهادگری تا توزیع پیاز رایگان

هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده‌زیار اگر چه به ظاهر در محدوده یک روستا فعال است اما اقدامات آنها برای کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا قابل تامل است.

خادمی هیئت تعزیه‌خوانی از جهادگری تا توزیع پیاز رایگان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، شیوع ویروس کرونا اگر چه مشکلات زیادی را برای مردم ما ایجاد کرد اما نیمه پنهان این بلا موج همدلی است که در اقشار مختلف جامعه خود را نشان داده است.

هیئت‌های مذهبی از جمله گروه‌هایی هستند که در ایام کرونایی بیش از هر قشر دیگری در کنار مردم بودند، از ضدعفونی کردن سطح معابر شهری تا جمع‌آوری نذورات مردمی و توزیع بسته‌های معیشتی کمک مومنانه بین آسیب دیدگان از کرونا، اقدامات اولیه هیئت ها بلافاصله بعد از شیوع بیماری در استان بود.

هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده‌زیار اگر چه به ظاهر در محدوده یک روستا فعال است اما اقدامات آنها برای کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا قابل تامل است.

 

هوشنگ انکوتی مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به فعالیت‌های این هیئت بعد از شیوع کرونا در استان اظهار داشت: بلافاصله بعد از شیوع کرونا و اعمال محدودیت در برگزاری مراسم گروه جهادی هیئت تشکیل و به طبع آن کارگاه تولید ماسک در روستا با همکاری تعدادی از بانوان هیئت راه‌اندازی شد.

وی ساخت چندین چشمه سرویس بهداشتی و حمام برای نیازمندان، کمک برای تکمیل ساختمان مسجد در خارج از روستا و برگزاری اردوی جهادی را از دیگر فعالیت‌های هیئت در یک سال گذشته عنوان کرد و افزود: هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) از جوانان پرشور ولایی و عاشق اهل بیت(ع) روستا تشکیل شده و خوشبختانه این جوانان انگیزه بسیار بالایی برای خدمت به مردم دارند.

مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده‌زیار گفت: یکی از اقدامات مهم این جوانان توزیع حدود چهار تن پیاز بین مردم روستا بود که در ایام ماه مبارک رمضان انجام شد.

وی تشریح کرد: با توجه به مشکلی که برای محصول پیاز کشاورزان در جنوب استان کرمان ایجاد شده بود و این محصول به دلیل عدم فروش در حال هدررفت بود با هماهنگی انجام شده کار حمل پیاز از شهرستان رودبارجنوب به روستا انجام و در بسته‌های حدود پنج کیلویی بین تمام اهالی روستا از جمله نیازمندان توزیع شد.

 

انکوتی از اجرای چندین مرحله طرح اطعام در روستا به مناسبت‌های مختلف مذهبی خبر داد و گفت: به همت خیرین و خادمان هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) همزمان با شام وفات بزرگ بانوی اسلام حضرت خدیجه کبری (س) نیز طرح افطاری ساده در مسجد حضرت جوادالائمه(ع) روستا برگزار و این افطاری بین نمازگزاران توزیع شد.

گفتنی است روستای ده‌زیار در فاصله حدود 35 کیلومتری از مرکز استان کرمان واقع شده که همه ساله با برگزاری سوگواره‌های تخصصی کشوری تعزیه از مقاصد گردشگری مذهبی استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول