اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اهدا ۲۰ کپسول اکسیژن به بیماران کرونایی دلیجان در قالب طرح شهید سلیمانی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دلیجان گفت: به منظور کمک به بهبود بیماران کرونایی بستری در منزل ۲۰ کپسول اکسیژن و اقلام همراه به ارزش ۶۰ میلیون تومان تهیه و در اختیار بیماران و خانواده‌ها و افراد نیازمند قرار گرفته است.

اهدا ۲۰ کپسول اکسیژن به بیماران کرونایی دلیجان در قالب طرح شهید سلیمانی

مهدی نباتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دلیجان با اشاره به اقدامات قرارگاه شهید سلیمانی سپاه در مبارزه با کرونا اظهار داشت: این طرح به منظور همکاری سازمان بسیج و وزارت بهداشت و درمان در زمینه مقابله و پیشگیری ویروس منحوس کرونا با همکاری سپاه، هلال احمر و شبکه بهداشت طراحی شده است.

وی تصریح کرد: در این طرح بسیجیان به صورت داوطلبانه و بدون هیچ چشم داشت مالی و در قالب گروه‌های جهادی درقالب 4 اکیپ  نظارتی، حمایتی، مراقبتی و رصد و شناسایی سازمان دهی شده و در حوزه معیشت، آموزش، درمان مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

فرمانده سپاه دلیجان وظیفه تیم‌های حمایتی در این طرح را تهیه و توزیع سبدکالا، تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی، رسیدگی به مشکلات معیشتی خانواده‌هایی که با بیماری درگیر هستند، همچنین خانواده‌های نیازمند و خانواده‌هایی که به دلیل کرونا ازنظر شغلی و درآمدی ضعیف شده و یا بیکار شده‌اند، اعزام گروه‌های جهادی خواهر و برادر به بیمارستان جهت کمک به کادر درمان و رسیدگی به بیماران کرونایی، گروه‌های جهادی جهت تهیه آبمیوه سالم و طبیعی و توزیع آن بین کادر درمان و بیماران برشمرد.

نباتی در ادامه افزود: تاکنون در شهرستان دلیجان بیش از ۵ هزاربسته بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی کننده، بیش از ۲ هزار بسته کمک معیشتی شامل برنج گوشت مرغ روغن و اقلام ضروری به ارزش ۱۰ میلیارد ریال تهیه و توزیع شده است و همچنین به منظور کمک به بهبود بیماران کرونایی بستری در منزل ۲۰ کپسول اکسیژن و اقلام همراه به ارزش ۶۰ میلیون تومان تهیه و در اختیار حدود ۴۰۰ نفر از بیماران و خانواده‌ها و افراد نیازمند قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: وظیفه تیم‌های نظارتی در این طرح سرکشی از اصناف و بررسی نحوه انجام و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که تا کنون در شهرستان دلیجان ۹۰ درصد اصناف بالغ بر ۱۲۰۰ واحد صنفی توسط این تیم‌ها سرکشی صورت گرفته است.

به گفته وی وظیفه تیم‌های مراقبتی در این طرح نیز برقراری تماس تلفنی با خانواده‌ها و انجام مشاوره تلفنی و بررسی علائم بیماری و پایش سلامت خانواده‌ها همچنین اطرافیان مبتلایان به بیماری و مراجعه به درب منزل بیماران همراه با تیم مراقبتی شبکه بهداشت شهرستان جهت بررسی روند درمان و وضعیت بیمار است که تاکنون در شهرستان دلیجان بیش از ۵۰۰۰ مشاوره و تماس تلفنی توسط این افراد انجام شده و از منزل بیش از ۱۵۰۰ نفر از بیماران سرکشی به عمل آمده است.

فرمانده سپاه دلیجان گفت: وظیفه تیم رصد و شناسایی در این طرح بررسی خانه به خانه شهروندان و شناسایی بیماران دارای علائم و سفیران سلامت در هر خانه است و تا کنون در شهرستان دلیجان ۱۰ هزار سفیر سلامت توسط این افراد شناسایی شده و بیش از ۵۰۰۰ نفر از افرادی که در معرض تماس با افراد بیمار بودند رهگیری و شناسایی شده و کسانی که علائم بیماری داشته و یا مبتلا شده به کادر درمان معرفی شده‌اند.

نباتی بیان کرد: متاسفانه 5 نفر از بسیجیان شهرستان که در این طرح فعالیت داشته به ویروس کرونا مبتلا شده و درحال گذراندن روند درمان می‌باشند که از مردم عزیز تقاضا داریم برای سلامتی این عزیزان و همچنین همه بیماران و موفقیت کادر درمان دعا کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول