اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرمانشاه کمترین چالش را در تأمین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی داشته است

مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از نصب 19 دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: استان کمترین چالش را در تأمین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی داشته است.

کرمانشاه کمترین چالش را در تأمین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی داشته است

تورج شیرزادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: با پیگیری‌های تیم مدیریتی دانشگاه، یک دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری با اعتباری نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال(۲ میلیارد تومان) خریداری و امروز در مجتمع آموزشی درمانی امام رضا(ع) مورد نصب و راه‌اندازی قرار گرفت.‌

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این دستگاه،  ظرفیت تولید اکسیژن در این بیمارستان به مقدار قابل اطمینانی خواهد رسید.

مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: با درایت، برنامه‌ریزی و پیگیری‌های حوزه‌های ذی‌ربط دانشگاه، از ابتدای پاندمی کرونا تاکنون، ۱۹ دستگاه اکسیژن‌ساز مرکزی، یک دستگاه مخزن اکسیژن مایع کرایوژنیک ۲۰ هزار لیتری، بیش از هزار سیلندر اکسیژن ۴۵ لیتری و به همین تعداد فلومتر، مانومتر و سایر ملحقات این عنصر جهت مراکز درمانی تابعه دانشگاه خریداری شده است.

 وی گفت: به لطف خداوند کمترین چالش تامین اکسیژن را حتی در اوج این همه‌گیری در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داشتیم، در حالی‌که بسیاری از دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های کشور، در این خصوص با بحران مواجه شد‌اندند.

شیرزادیان خاطرنشان کرد: همچنین با تدابیر اندیشیده شده، در روزهای آتی یک دستگاه مخزن اکسیژن کرایوژنیک مایع ۲۵ هزار لیتری برای مجتمع آموزشی درمانی امام رضا (ع) تامین خواهد گردید تا ضمن ارتقاء ظرفیت تولید اکسیژن، خلوص این عنصر حیاتی را هم به مقدار قابل توجهی افزایش خواهیم داد.

 وی گفت: این عملکرد کم‌نظیر که مایه مباهات و افتخار دانشگاه است، با خرد و همت جمعی ریاست و مدیران دانشگاه، معاونین غذا و دارو، توسعه، درمان و مدیریت‌های تجهیزات پزشکی، بودجه و درمان دانشگاه محقق شده است.

انتهای پیام/پ

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول