اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

معافیت گمرکی ماشین‌آلات مغایر با شعار سال است

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: واردات ماشین‌آلات راهسازی در شرایطی که شرکتی مانند هپکو توان تولید این کالا را دارد مغایر با شعار سال است.

معافیت گمرکی ماشین‌آلات مغایر با شعار سال است

محمدتقی آبایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک خصوص صدور معافیت گمرکی ماشین‌آلات نو و دست دوم اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به بحث رونق تولید داخلی داشته‌اند و این موضوع در شعار سال نمود پیدا کرد که نشان می‌دهد این موضوع برای کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: قطعا باید با در نظر گرفتن شرایط مناسب این رونق تولید را رقم زد به عنوان نمونه نیاز است از واردات کالاهایی که تولید مشابه در داخل کشور دارد تا حد ممکن جلوگیری شود و باید توجه داشت واردات ماشین‌آلات در شرایطی که شرکتی مانند هپکو تولید این کالا را دارد می‌تواند در روند تولید این شرکت اثر منفی داشته باشد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: به نظر من برای رونق هپکو نیاز است ماشین‌آلات راهداری به چرخه تولید این واحد افزوده شود و این مهم حتی در صورت بیشتر بودن قیمت تمام‌شده نسبت به قیمت‌های جهانی باید پیگیری شود.

آبایی بیان داشت: هپکو ظرفیت بالا و منحصر به فردی در تولید ماشین‌آلات راهسازی دارد که باید از این ظرفیت‌ها در راستای تولید داخل بهره‌ گرفت، حال آن‌که با صدور معافیت گمرکی ماشین‌آلات این ظرفیت‌ها خاموش مانده و رونق تولید رقم نمی‌خورد.

وی هموار شدن راه واردات اجناسی که در داخل امکان تولید دارند را مغایر با شعار سال و مقوله رونق تولید داخلی دانست.

به گزارش فارس وزارت صنعت، معدن و تجارت اخیرا در اقدامی تعجب برانگیز بخشنامه معافیت گمرکی ماشین‌آلات نو و دست دوم را صادر کرده است.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول