اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برخورد با افراد هتاک به مقدسات در زنجان

فرد هتاک به مقدسات که در چند روز پیش در مقابل مسجد مهدیه زنجان، موجب جریحه‌دار شدن احساسات مردم شد، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

برخورد با افراد هتاک به مقدسات در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، چند روز پیش بود که با آغاز ماه رمضان، کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که حاکی از هتک حرمت چند نفر به ساحت مقدس ائمه و همچنین عبادت در ماه مبارک رمضان بود.

در این کلیپ چند جوان با هتاکی و زنجیر به دست در مقابل مسجد مهدیه زنجان تجمع کرده و با اهانت به مقدسات و تهدید و ارعاب برخی از اعضای هیأت مسجد مهدیه در تلاش برای به هم ریختن نظم عمومی منطقه بودند که در نهایت با بسته شدن درب مسجد موضوع به پایان رسید.

بهلول حبیبی زنجانی یکی از اعضای هیأت مسجد مهدیه زنجان حاضر در محل واقعه گفت: با آغاز ماه رمضان چند تن از اعضای هیأت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد برای پیگیری امور هیأت حضور داشتند که ناگهان با رفتار شنیع چند نفر به سردگی یک نفر مواجه شدند.

وی تصریح کرد: افرادی که قصد اهانت به مقدسات را داشتد در مقابل مسجد تجمع کرده بودند، زنجیر به دست به سمت هیأتی‌ها حمله‌ور شده و همزمان یکی از آنها از این کار فیلم می‌گرفت.

عضو هیأت مسجد مهدیه زنجان با اشاره به اینکه اعضای هیأت برای حفظ حرمت مسجد درب آن را بسته و بدون بحث با این افراد محل را ترک کردند، گفت: با این حال اشخاصی که در این محل حضور داشتند با هتاکی و الفاظ رکیک سعی به ادامه مشاجره داشتند.

وی با بیان اینکه این افراد در حالی که از وضعیت کرونا گلایه می‌کردند خود اصلا به پروتکل‌های بهداشتی توجهی نداشتند و حتی ماسک هم به صورت نداشتند.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: افرادی که در این کلیپ قصد اهانت و به هم ریختن نظم عمومی را داشتند، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

جعفر رحمتی گفت: نیروی انتظامی با افرادی که قصد اهانت و توهین به مقدسات را داشته باشند، برخورد می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان نیز ضمن اشاره به دستگیری فراد اهانت کننده به مقدسات افزود: قطعا دستگاه قضایی در برخورد با اینگونه افراد بدون اغماض برخورد می‌کند.

حجت‌الاسلام کرمی با اطمینان خاطر دستگاه قضایی به مردم در برخورد با فرد هتاک گفت: ضمنا از شهروندان تقاضا داریم با توجه به ورود قاطع مراجع قضایی و انتظامی ضمن حفظ وحدت و همبستگی با جلوگیری از واکنش‌های مخلّ نظم عمومی خدمتگزاران خویش را در مراجع قانونی یاری کنند.

انتهای پیام/73005/ق/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول