اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

حال ۲۳ درصد بیماران کرونایی بستری در کرمانشاه وخیم است

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۲۳ درصد از بیماران بستری در بخش‌های ویژه استان دارای حال وخیم بوده و از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند.

حال ۲۳ درصد بیماران کرونایی بستری در کرمانشاه وخیم است

مهدی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص آخرین اخبار کرونایی استان، اظهار داشت: طی شبانه‌روز گذشته ۷۵ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۴۳ بیمار مثبت سرپایی شناسایی شدند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۹ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا بستری و ۱۷۲ نفر  از بیمارستان پس از بهبودی ترخیص شدند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر از مجموع ۸۱۶ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان، ۱۴۱ نفر در بخش های ویژه بستری هستند.

وی افزود: ۳۲ نفر از این تعداد یعنی ۲۳ درصد از بیماران بستری در بخش‌های ویژه دارای حال وخیم بوده و از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند.

محمدی اشاره‌ای به بستری تعداد بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های شهرستان‌های استان داشت و اضافه کرد: سنقر و کلیایی۷۰ مورد، اسلام‌آباد غرب ‌۶۵ بیمار، پاوه  ۴۱، کنگاور  ۳۸، هرسین ۳۳، سرپل‌ذهاب ۳۰، صحنه  ۲۹، جوانرود ۲۰، گیلانغرب ۱۸، قصرشیرین  چهار بیمار بستری و در ثلاث باباجانی همچنان بیماری مشکوک به کرونا بستری نیست.

وی خاطرنشان کرد: تعداد موارد فوت با ابتلای قطعی در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد بوده که با احتساب آن مجموع جان باختگان استان از آغاز اپیدمی کرونا به یک‌هزار و ۶۲۹ نفر رسیده است.

 محمدی با اشاره به آمار مقایسه‌ای مرتبط با کرونا در هفته اول اردیبهشت‌ماه نسبت به هفته آخر اسفندماه، گفت: میانگین فوت قطعی روزانه از  ۹ درصد به ۵.۵  مبتلایان روزانه از ۶۷ به ۴۴۶ ومیانگین بستری روزانه‌ از ۴۴ به ۱۹۹ نفر رسیده است.

وی میانگین رعایت توصیه‌های بهداشتی در استان‌ را بین ۵۶ تا ۶۵ درصد اعلام کرد و افزود: برای عبور از این موج نیازمند رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم هستیم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول