اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

خاندوزی: بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور کاملا داخلی است/ روحانی پیام ضعف اقتصاد ایران را به خارج مخابره می‌کند

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از مشکلاتی که مردم از سال‌۹۷ تا امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از منظر تخصصی کاملا داخلی بوده و مشکل از سوء تدبیر بخش‌های مختلف اقتصادی است

خاندوزی: بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور کاملا داخلی است/ روحانی پیام ضعف اقتصاد ایران را به خارج مخابره می‌کند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، رییس کارگروه مقابله با تحریم‌ها در مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدا خوانندگان شما را به کتاب «هنر تحریم‌ها» نوشته ریچارد نفیو که درباره تجربه تحریم‌های دوره اول ایالات متحده علیه ایران منتشر کرد، ارجاع می‌دهم.

سید‌احسان خاندوزی افزود: نفیو در آن کتاب تصریح می‌کند که در سال‌۲۰۱۲ یک افزایش قیمت مرغ و کاهش عرضه در بازار مرغ ایران پیش آمد که اساسا جزو برنامه تحریم ایران نبود و به مسائل داخلی اقتصاد ایران باز می‌گشت، اما کمک کرد این ذهنیت که ما تا چه حد در منازل ایرانیان هم فشار ایجاد کرده‌ایم، شکل بگیرد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بسیاری از مشکلاتی که مردم از سال‌۹۷ تا امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از منظر تخصصی کاملا داخلی بوده و مشکل از سوء تدبیر بخش‌های مختلف اقتصادی است که یکی از مثال‌های آن چه در سال‌۲۰۱۲ و چه در سال‌۲۰۲۱ همین مسأله مرغ است که ناشی از ناتوانی مدیریت اقتصادی کشور و ساماندهی نیازهای اساسی است.

خاندوزی تاکید کرد: این موضوع چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی وجود داشته است و همانطور که طراح تحریم‌های اقتصادی علیه ایران تاکید می‌کند اساسا ارتباطی به برنامه‌های تحریمی آمریکا علیه ایران ندارد.

رییس کارگروه مقابله با تحریم‌ها در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شواهد متعددی در تأیید این نکته وجود دارد؛ از جمله آن اینکه برخی از کارشناسان و متخصصان حوزه صنعت طیور از آبان‌ماه و آذر‌ماه در برخی از جلسات اظهار کردند که فرایندهای ۹۰‌روزه صنعت مرغ دچار یک اختلال شده است و از آن زمان هشدار می‌دادند که در اواخر بهمن یا اوایل اسفند ضعف فرایندهای جوجه‌ریزی در بازار مرغ کشور نشان داده خواهد شد و این اتفاق در همان فاصله رخ داد.

خاندوزی تصریح کرد: عناصر متعددی در بروز این اختلال مؤثر بوده که باید به آن پرداخت. سیاست‌های وزارت کشاورزی باعث شد که مسأله بحران مرغ در اسفند‌ماه خودنمایی کند و با سوءمدیریت در بازار توسط وزارت صمت ترکیب شده و مدیریت شرم‌آور اسفندماه در حوزه اقتصادی را در پی داشت.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینکه بالاترین مقام قوه مجریه مکررا این دست سوء‌تدبیرهای وزارت خانه‌های تحت اختیار خود را به مسأله تحریم‌ها پیوند می‌زند آن هم همزمان با مذاکراتی که در جریان است، پیام ضعف اقتصاد ایران حتی در مایحتاج روزمره اقتصادی مردم را به خارج مخابره می‌کند.

وی در پایان گفت: امیدواریم که از روی تعمد و با قصد تضعیف جمهوری اسلامی ایران نباشد. اما حتی اگر به عمد هم این مواضع مطرح نشده باشد تکرار آن در سال‌های گذشته و مجدد در سال‌۱۴۰۰ از سوی آقای روحانی به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست. امیدوارم که برخورد مناسبی با این دست اظهارات کاملا غیر‌تخصصی و تضعیف‌کننده جمهوری اسلامی ایران از سوی رییس‌جمهوری صورت بگیرد.

منبع: روزنامه صبح نو

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول