اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

سپاه؛ خط مقدم دفاع از انقلاب

سپاه در بطن خویش مجهز به سلاح ایمان است که در تلفیق با هر ظرفیت مادی و معنوی دیگر موفق به رقم زدن رخدادهای عظیم و بزرگ می‌شود و چون این ظرفیت عظیم ایمانی، زاینده و فزاینده است لذا در عرصه‌ای می‌تواند سبب جوشش و باورمندی عمیقی شود که کارهای ناممکن را ممکن سازد.

سپاه؛ خط مقدم دفاع از انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فردین پور معصومی از فعالان اجتماعی هرمزگان در یادداشتی ذیل عنوان «سپاه؛ خط مقدم دفاع از انقلاب» آورده است:

42 سال پیش در دوم اردیبهشت‌ماه 1358، امام راحل فرمان تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر کرد و به دنبال این فرمان تاریخی، انقلابی‌ترین نهاد برآمده از انقلاب تأسیس شد و در همه سال‌های بعد از انقلاب اسلامی نیز این نهاد که حاصل دور اندیشی امام راحل‌مان بود، خوش درخشید و با نثار خون خویش توانست قامت انقلاب را برافراشته نگاه دارد.

سپاه در اوایل انقلاب اسلامی در مواجهه با جریانات برانداز و گروهک‌ها که کمر به نابودی انقلاب بسته بودند و خون مردم را در خیابان‌ها به زمین می‌ریختند، با اتکای به مردم ایستادگی کرد و با دستان خالی توانست این جریانات را مهار و چهره واقعی آنان را به مردم نمایان کند.

هنوز انقلاب نوپای ملت ایران پا نگرفته بود که جنگ 8 ساله آغاز شد و سپاه در برابر هجمه عظیم دشمنی تا بن دندان مسلح قرار گرفت و با درخششی از ایمان و وحدت با بسیج و ارتش توانست بر ارتش بعثی که از سوی ابرقدرت‌ها به تمام ساز و برگ‌های نظامی و اطلاعاتی آراسته شده بود، بایستد و با نثار دهها هزار شهید، حتی یک وجب از خاک این سرزمین الهی در تصرف دشمن باقی نماند.

پس از جنگ نیز سپاه به یاری سازندگی و اقتصاد کشور آمد.

دهها سد و راه و ریل و خانه در کشور به همت سپاه و برای خدمت به مردم ساخته شد و حتی سپاه با مشارکت فعالانه در طرح‌های بزرگ بهداشت و سلامت عمومی جامعه از واکسیناسیون تا ساخت بیمارستان و ... نیز خوش درخشید.

سپاه حتی با کارشکنی دشمنان این ملت در عرصه‌های اقتصادی به پشتوانه ایمان و علم حاکم بر اجزای آن توانست در طرح‌های بزرگ اقتصادی نیز پیشتاز باشد. از طرح‌های توسعه میدان‌های نفتی و گازی کشور گرفته تا ساخت پالایشگاه برای بی‌نیاز ساختن کشور از واردات بنزین، سپاه کارنامه‌ای موفق از خویش به نمایش گذارد. سپاه در یک سوی میدان، پالایشگاه می‌سازد تا کشور محتاج نباشد و سوی دیگر میدان به یاری سیل زدگان و زلزله‌زدگان می‌شتابد تا غم بر چهره ملت نشیند.

سپاه در بطن خویش مجهز به سلاح ایمان است که در تلفیق با هر ظرفیت مادی و معنوی دیگر موفق به رقم زدن رخدادهای عظیم و بزرگ می‌شود و چون این ظرفیت عظیم ایمانی، زاینده و فزاینده است لذا در عرصه‌ای می‌تواند سبب جوشش و باورمندی عمیقی شود که کارهای ناممکن را ممکن سازد.

سپاه در دانش دفاعی نیز با شناخت دقیق از نیازهای جنگ مدرن توانست در دو حوزه موشکی و پدافندی به شکل خیره‌کننده‌ای رشد کند و اکنون این نیرو در دریا، زمین و هوا و پدافند به سطح باورناپذیری از بازدارندگی رسیده که تنها با رونمایی از گوشه کوچکی از ظرفیت‌های خویش، هراسی عمیق به جان دشمن می‌افکند.

توان بالای سپاه در مدیریت عرصه نبرد و قابلیت‌های آن در تشخیص درست تهدیدات سبب شده تا این نهاد انقلابی در عرصه‌های منطقه‌ای نیز ملجاء و پناه ملت‌ها باشد. چه آن جا که بارزانی رییس اقلیم کردستان در محاصره داعش قرار می‌گیرد و دست رد تمامی ارتش‌های حاضر در منطقه را می‌چشد و با حاج قاسم تماس می‌گیرد و چه آنجا که ایزدی‌های عراق در معرض تجاوز و نسل‌کشی عظیم داعشی‌های مسلح شده بدست آمریکای جنایت‌کار قرار می‌گیرند و به ناگاه شیرمردان سبزپوش را سپر خویش می‌بینند.

سپاه بزرگ ترین سرمایه انقلاب اسلامی است. 

انتهای پیام/ 88055

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول